آیت‌الله اراکی: همه وظیفه داریم از مردم یمن حمایت کنیم

کد خبر: 904716

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امروز همه ما وظیفه داریم از یمن حمایت کنیم، چرا که مردم یمن از ارزش‌های انسانی دفاع می‌کنند.

آیت‌الله اراکی: همه وظیفه داریم از مردم یمن حمایت کنیم

خبرگزاری فارس: اولین اجلاس دفاع از مردم مظلوم یمن روز سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷، مقارن با ۱۸ دسامبر «روز جهانی مبارزه با خشونت و افراطی‌گری» با حضور آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت‌الله محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، نمایندگانی از یمن، مقامات کشوری و لشکری، اندیشمندان و فرهیختگان، تشکل‌های مردم‌نهاد داخلی و خارجی در سالن همایش سیدالشهداء (ع) مجموعه فرهنگی عرفان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، آیت‌الله اختری در سخنانی خطاب به ملت‌های مسلمان و آزاده گفت: هوشیار و آگاه باشیم که راهی جز وحدت و دست به دست هم دادن نداریم. مردم یمن با پشتیبانی شما می‌توانند آل سعود را به ذلت بنشانند و نشان دهند این‌ها افتخار اسلام هستند.

در ادامه این نشست، آیت‌الله اراکی، به ایراد سخن پرداخت و گفت: یمن سرزمین حکمت و مقاومت است و اکنون این سرزمین از سوی استکبار مورد هجمه قرار می‌گیرد و امروز همه ما وظیفه داریم از یمن حمایت کنیم، چرا که مردم یمن از ضمیر انسانی و ارزش‌های انسانی دفاع می‌کنند.

سپس امیر حسین رستمی دبیر ستاد پشتیبانی یمن و مدیرعامل ستادجهاد توانمند سازی ایراد سخنرانی کرد و از اقدامات این ستاد در زمینه کمک‌رسانی به این کشور گزارشی جامعه ارائه کردند ایشان خاطرنشان کردندبا توجه به شرایط غرب آسیا و خصوصا کشور یمن ایجاب می‌کند تا آحاد مرد و خیرین و موسسات نیکوکاری نسبت به وظیفه انسانی و دینی خود متناسب با شرایط کنونی اقدام نمایند.

در انتهای این نشست، قطعنامه اجلاس قرائت شد که طرح موضوعاتی نظیر لزوم توقف سریع بمباران و جنگ، پایان دادن به محاصره و در خواست کمک‌های بین المللی با اولویت غذا و دارو اشاره شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد