آل‌هاشم: نظام و فرآیندهای آماری شاخص مهم ارزیابی توسعه کشورهاست

کد خبر: 886401

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‎شرقی گفت: نظام و فرآیندهای آماری شاخص مهم ارزیابی توسعه کشورها است.

آل‌هاشم: نظام و فرآیندهای آماری شاخص مهم ارزیابی توسعه کشورهاست

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در همایش روز آمار و برنامه‌ریزی اظهار داشت: با توجه به وظایف اصلی مدیریت یعنی سیاستگذاری، برنامه‎ریزی و تصمیم‎گیری می‌‏توان به اهمیت مدیریت پی‎برد؛ چرا که تحقق وظایفی که اشاره شد در مدیریت نیازمند طیف وسیعی از آمار و اطلاعات است.

وی افزود: بدون در دسترس داشتن آمار دقیق و بهنگام، سیاست‌گذاری، برنامه‎ریزی، تعیین اهداف، راهکارها و در نهایت ارزیابی نتایج مربوطه امکان‌پذیر نیست؛ ماهیت آمار و اطلاعات به گونه‎ای است که موجب تسهیل در برنامه‎ریزی شده و مدیران بهتر می‎توانند پاسخگوی نیازها باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یادآور شد: برنامه‌‏ریزی یکی از اولویت‎هایی است که در زندگی شخصی و اجتماعی و توسعه و پیشرفت کشورها نقش بسزایی دارد و این مهم در آیات و روایات مختلف نیز بیان شده است؛ به طوری که حضرت علی (ع) می‎فرمایند، تدبیر و برنامه‎ریزی قبل از کار باعث مصونیت از لغزش و خطاست؛ ایشان همچنین در فرمان خود به مالک اشتر بر اهمیت برنامه‌‏ریزی در کارها به ویژه برای حاکمان تاکید کردند.

وی ادامه داد: بدون شک برای برنامه‎ریزی بهینه و کارآمد داشتن آمار و اطلاعات صحیح امری بدیهی است؛ بر این اساس کسب آمار و داده‎ها برای همگان به ویژ برنامه‎ریزان و مدیران رده بالا در تمام جوامع ارزشمند و انکارناپذیر است.

آل هاشم خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت آمار می‎فرمایند، همه توجه داشته باشند که پایه برنامه‎ریزی‎های کشور آمار است که با سرشماری به دست می‎آید و هر چه صحیح‎تر باشد برنامه‎ها درست‎تر است و امکان موفقیت برنامه‎های آبادانی و سازندگی بیشتر می‎شود.

وی تاکید کرد: نظام آماری کشورها و کیفیت بانک‎های اطلاعاتی نه تنها یکی از شاخص‎های توسعه‎یافتگی به شمار می‎رود؛ بلکه سیاست‌گذاری‎ها و برنامه‎ریزی‎ها در رابطه با توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بدون در اختیار داشتن آمار کافی و دقیق ممکن نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‎شرقی ابراز داشت: میزان قدرت اتخاذ تصمیم بهینه در جوامع پیشرفته بستگی به عواملی دارد که مهم‌ترین آنها در اختیار داشتند آمار و اطلاعات صحیح و بهنگام است.

آل‌هاشم در پایان گفت: امروزه دانایی بشر منوط به داده‎ها و اطلاعاتی است که ماهیت سمت و سوی بشر را تغییر می‎دهد و در دنیای امروزی یکی از شاخص‎های ارزیابی توسعه کشورها داشتن نظام و فرآیندهای کمی و کیفی فعالیت‎های آماری است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد