ائمه جمعه در طرح مسائل جامعه ملاحظه نداشته باشند

کد خبر: 700300

امام جمعه قزوین گفت: در نماز جمعه حاکمان و مسئولان نظام مورد نقد و ارزیابی قرار می‌گیرند و ائمه جمعه در بیان این مسائل نباید تعارف و ملاحظه داشته باشند چراکه یکی از رسالت‌های نماز جمعه گوشزد کردن مشکلات و مسائل جامعه است.

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قزوین اظهار داشت: خداوند قرآن را منشور صداقت و درستی معرفی کرده و در واقع قرآن کریم دانشگاه صداقت، کرامت و تقوا به شمار می‌رود و باید در مسیر بهره‌گیری از این فضایل اخلاقی گام برداریم.
وی بیان کرد: یکی از مهمترین نشانه‌های اهل تقوا باورپذیری قرآن کریم بوده چراکه باید زندگی براساس پیام‌های قرآن استوار باشد و ناهماهنگی با قرآن انسان را به هلاکت و نابودی می‌کشاند.
امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه تمام ستم‌ها در جهان از انسان‌نماهایی سر می‌زند که قرآن و ولایت را قبول ندارند، تصریح کرد: در آستانه دهه کرامت و گرامیداشت جایگاه دختران در نظام دینی هستیم و تا زمانی که شخصیت و الگویی همچون حضرت معصومه(س) داریم نیازی به برنامه‌ریزی، الگوسازی و تدوین سند 2030 توسط کسانی که با بحران معنوی روبرو هستند، نیست.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: حوزه علمیه در کشور همچون شاخه‌های شجره طیبه حوزه علمیه قم و برکات وجودی حضرت معصومه(س) هستند که در این شهر کتب دینی و همچنین آثار و معارف دین مبین اسلام تدوین شده که در این مسیر دختران امروز جامعه باید سیره و منش حضرت معصومه(س) را الگوی زندگی خود قرار دهند.
عابدینی خاطرنشان کرد: کشورهای غربی، سند 2030 لکه ننگ و موجبات سرافکندگی جامعه اسلامی را برای مردم کشور فرستادند که متاسفانه برخی افراد نیز عجولانه به استقبال این ننگ مذهبی فرهنگی رفتند که این اقدام شایسته نظام و انقلاب اسلامی نبود.
وی افزود: غربی‌ها به دختران نگاه ارزشی نداشته بلکه نگاه تبلیغاتی، ابزاری و آلوده دارند و این سوال مطرح بوده که این افراد چگونه می‌توانند حافظ کرامت زنان باشند در حالی که شهدای انقلاب و نظام در دامن مادران ارزشمند و گرانقدر پرورش یافتند.
امام جمعه قزوین با بیان این مطلب که نماز جمعه از اهمیت ویژه‌ای برخودار است، عنوان کرد: در نماز جمعه حاکمان و مسئولان نظام مورد نقد و ارزیابی قرار می‌گیرند و ائمه جمعه در بیان این مسائل نباید تعارف و ملاحظه داشته باشند چراکه یکی از رسالت‌های نماز جمعه گوشزد کردن مشکلات و مسائل جامعه است.
انتهای پیام/
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد