رقیب‌هراسی و هزینه‌هایی که نظام می‌پردازد

کد خبر: 668377

یکی از تفاوت‌های اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران با دیگر نظام‌های سیاسی مردم‌سالار ابتنای قوانین، برنامه‌ها و رفتار‌ها بر اصول و ارزش‌های اسلامی در تمامی فرآیندهای اداره نظام است که انتخابات نیز یکی از آن عرصه‌هاست.

روزنامه جوان: یکی از تفاوت‌های اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران با دیگر نظام‌های سیاسی مردم‌سالار ابتنای قوانین، برنامه‌ها و رفتار‌ها بر اصول و ارزش‌های اسلامی در تمامی فرآیندهای اداره نظام است که انتخابات نیز یکی از آن عرصه‌هاست. در مقدمه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است که هدف از تشکیل حکومت، رشد دادن انسان در حرکت به سوی نظام الهی است تا زمینه بروز و شکوفایی استعداد‌ها به منظورتجلی ابعاد خداگونگی انسان فراهم آید و این جز در گرو مشارکت فعال و گسترده تمامی عناصر اجتماعی در روند تحول اجتماع نمی‌تواند باشد و با توجه به این هدف است که قانون اساسی زمینه چنین مشارکتی را در تمامی مراحل تصمیم‌گیری سیاسی و سرنوشت‌ساز از طریق انتخابات‌ها فراهم می‌سازد. بر این اساس رعایت اصول و ارزش‌ها و اخلاق اسلامی به ویژه در عرصه انتخابات برای تحقق این هدف، از بدیهیات و الزامات آن است. حضرت امام خمینی (ره) در این زمینه مطالبه اصلی خود را معطوف به کاندیدا‌ها دانسته و می‌فرمایند: از آقایان کاندیدا‌ها و دوستان آنان انتظار دارم که اخلاق اسلامی و انسانی را در تبلیغ برای خود و کاندیداهای خویش مراعات و از هرگونه انتقاد از طرف مقابل که موجب اختلاف و هتک باشد خودداری نمایند که برای پیشبرد مقصود ولو اسلامی باشد ارتکاب خلاف اخلاق و فرهنگ مطرود و از انگیزه‌های غیراسلامی است. رعایت اصول و اخلاق اسلامی در انتخابات اگرچه در همه انتخابات به عنوان یک ضرورت مطرح شد و بعضاً رعایت نمی‌شده است، ولی گزاره‌هایی که در این انتخابات از سوی برخی از نامزد‌ها مطرح می‌شود، کم‌نظیر و بعضاً کلیت نظام را زیر سؤال می‌برد. آقای روحانی در همدان و در جریان همایش تبلیغاتی خود می‌گوید: آنهایی که در طول ۳۸ سال فقط اعدام و زندان را بلد بودند. مردم شما را نمی‌خواهند و یا در ارومیه رقبای خود را متهم می‌کند که زبان‌ها را بریده و دهان‌ها را دوخته‌اند. ایشان در قزوین فراتر از این عدم رأی‌آوری خود را مترادف با آغاز جنگ و حصر ایران دانسته و در جای دیگر می‌کوشد اهل سنت را در مقابل نظام قرار دهد. اگرچه ممکن است در مواضع دیگر نامزد‌ها نیز به دلیل شدت نقد عملکرد دولت یازدهم مواردی از سیاه‌نمایی علیه نظام دیده شود، اما طرح این‌گونه مواضع پیش از آنکه نتیجه‌ای برای سبد رأی ایشان داشته باشد، تبعات زیانباری را برای نظام به دنبال دارد که برخی از آن‌ها را به شرح زیر می‌توان بر شمرد:

۱ ـ. تحریک و تشویق دشمنان نظام اسلامی برای افزایش فشار‌ها و تهدید‌ها برای زمینه‌سازی برای دوگانه جنگ و صلح، به گونه‌ای که در همین ایام مقامات امریکایی تلاش می‌کنند با بهره‌گیری از حمله امریکا به سوریه و یا تهدید کره شمالی پیام‌های مورد نظر خود را برای مردم ایران بفرستند. این روند به طور طبیعی امید دشمنان را برای اثرگذاری در فرآیندهای داخلی و به ویژه انتخابات دوازدهم افزایش داده است.
۲ ـ. ایجاد چالش‌های اجتماعی و امنیتی نتیجه طبیعی اینگونه موضعگیری‌هاست، به ویژه آنکه مراسم و همایش‌های تبلیغاتی نیز به میدانی برای حمایت از فتنه و فتنه‌گران تبدیل شده است.
۳ ـ. زیر سؤال بردن گذشته انقلاب اسلامی نتیجه دیگر این‌گونه مواضع است. القای اینکه کارنامه ۳۸ ساله نظام زندان و یا اعدام بوده و عده‌ای کارشان این بوده که زبان‌ها را ببرند و دهان‌ها را بدوزند و نکته مهم این است که گوینده این سخنان کسی است که سال‌ها دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور بوده و مسئولیت‌های دیگری همتراز آن را داشته است.
۴ ـ. مستندسازی برای مجامع بین‌المللی مدعی حقوق بشر که مترصد دخالت در مسائل ایران و متهم کردن این نظام مظلوم و انقلابی هستند، نتیجه دیگر طرح این‌گونه مسائل از زبان رئیس‌جمهور مستقر است، چراکه با این‌گونه مواضع نماینده حقوق بشر سازمان ملل دیگر نیازی نمی‌بیند که بخواهد با دروغ‌پردازی‌های منافقین برای ایران پرونده‌سازی کند و امریکایی‌ها نیز برای تشدید تحریم‌ها بعد از برجام هسته‌ای به دلیل این مواضع برای برجام موشکی و حقوق بشر و ... مستندات لازم را یافته‌اند.
۵ ـ. ایجاد شکاف میان مردم و حاکمیت و دامن زدن به حاکمیت دوگانه در نظام نتیجه دیگر بیان این مسائل کذب از سوی رئیس‌جمهور است. در روزهای اخیر حجم اصلی تبلیغات شبکه‌های رسانه‌ای بیگانه و ضد انقلاب در ماهواره‌ها و فضای مجازی، به نقد گذشته نظام و به ویژه پرونده منافقین اختصاص یافته و به تطهیر چهره کسانی انجامیده است که در ترور بیش از ۱۶ هزار نفر از مردم و مسئولان کشور نقش داشته‌اند.
۶ ـ. نتیجه دیگر این‌گونه سیاه‌نمایی سلب شاخصه الگوبخشی نظام اسلامی در جهان است که میلیون‌ها مسلمان و مستضعف جهان چشم به آن دوخته اند.

نکته پایانی اینکه گوینده و طراحان و برنامه‌ریزان طرح این‌گونه مباحث خوب است اندکی هم به این بیندیشند که پس از برگزاری انتخابات و فروکش کردن جو انتخابات، چه جوابی برای این سیاه‌نمایی‌ها علیه نظام اسلامی خواهند داشت که خون بیش از ۲۴۰ هزار شهید نثار آن شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد