همراهي با فتنه‌گران، خط قرمزي كه دولت زیرپا گذاشت

کد خبر: 539166

اعتراض رهبر معظم انقلاب به همراهي برخي افراد با فتنه‌گران سال 88 در ديدار دانشجويي شنبه شب ايشان صراحت بيشتري يافت...

روزنامه جوان: اعتراض رهبر معظم انقلاب به همراهي برخي افراد با فتنه‌گران سال 88 در ديدار دانشجويي شنبه شب ايشان صراحت بيشتري يافت و معظم‌له به ادعاي برخي‌ها مبني بر حمايت از نظام و امام و انقلاب و در عين حال روشن نكردن مواضع در مورد فتنه 88 واكنش نشان دادند. اين اعتراض و صريح شدنش براي كساني كه اخبار عيادت رفتن‌ها و استقبال رفتن‌ها و افطاري خوردن‌هاي برخي افراد با بزرگترهاي آشوب‌ها و فتنه‌گري‌هاي سال 88 را مقابل چشم دارند، كاملاً قابل‌درك است؛ آقايان عبور از خط قرمزهاي سياسي را از حد گذرانده‌اند و در اين ميان عجيب نيست كه رهبري اعتراضشان را صريح‌تر براي مردم بيان كنند.

مخاطبان اعتراض رهبر انقلاب

قبل‌تر مقام معظم رهبري از مسئولان دولتي خواسته بودند كه مرزبندي روشني با اهل فتنه داشته باشند. در همين ديدار ماه رمضان رئيس و اعضاي دولت يازدهم با رهبر انقلاب، ايشان فرمودند كه « حضرت علي عليه‌السلام توصيه مي‌كنند در شرايط فتنه كه تشخيص حق و باطل براي مردم بسيار مشكل مي‌شود، بايد به‌گونه‌اي عمل كرد كه هيچ بهره‌اي به نفع فتنه ايجاد نشود... در شرايط فتنه همچون قضاياي سال ۸۸، نبايد سخن، سكوت، اقدام و حتي نوع نگرش، موجب تقويت فتنه شود. البته ممكن است برخي افراد به‌دليل گرايش‌هاي خاص خود، تمايلي به حضور صريح در مقابل فتنه نداشته باشند اما نبايد از او هم به نفع فتنه بهره‌برداري شود.» دو سال پيش هم در ديدار رهبر و هيئت دولت در شهريور 93، ايشان چنين تذكري را به وزرا داده بودند: «مسئله‌ فتنه و فتنه‌گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است كه آقايان وزرا بايد همان‌گونه كه در جلسه‌ رأي اعتماد خود بر فاصله‌گذاري با آن تأكيد كردند، همچنان بر آن پايبند باشند.» نكته‌اي كه مقامات دولتي و اطرافيان رئيس‌جمهور رعايت نكردند و ديدار با اهل فتنه، حمايت از سردمداران فتنه 88 و تلاش براي رفع حصر سران فتنه هر‌از‌چند‌گاهي از ميان اخبار فعاليت‌هاي دولتمردان يازدهم به گوش رسيد. برادر رئيس‌جمهور از سويي و وزير بهداشت از سويي به عيادت مهدي كروبي مي‌رفتند. ليست وزرايي هم كه به ديدار با رئيس دولت اصلاحات رفتند، پرتعدادتر از اين حرف هاست؛ از جنتي تا حجتي و ظريف و زنگنه و... افطاري رئيس‌جمهور به فعالان سياسي هم از حضور فتنه‌گران خالي نبود و بعضاً زندانيان سياسي فتنه مهمان سفره تساهل و تسامح رئيس‌جمهور شدند. مهماني افطاري عارف هم با حضور خاتمي بود و نماينده مجلسي كه پيش از انتخابات 94 بر اعدام سران فتنه تأكيد داشت و در انتخابات مجلس دهم در ليست اصلاح‌طلبان جاي گرفت، عكس دست دادن ارادتمندانه‌اش به خاتمي منتشر مي‌شود. اين همان نماينده مجلسي است كه با حكم رئيس مجلس مجدداً به سمت رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس منصوب مي‌شود. فعالان فتنه 88 به ديدار آيت‌الله هاشمي رفسنجاني نيز رفته‌اند و... تاج‌زاده از مجرمان امنيتي سال 88 با سابقه سلطنت ناميدن حكومت ولي فقيه و توهين به رهبري ماه گذشته دوران محكوميتش به پايان رسيد و زندان اوين را ترك كرد و بعضاً كساني به ديدنش رفتند كه موجي از اعتراض رسانه‌اي را برانگيخت و البته باز هم حضور پررنگ برادر رئيس‌جمهور اين سؤال را در ذهن ايجاد مي‌كرد كه نماينده ويژه رئيس‌جمهور در ديدار مجرم سياسي ضد حكومت چه مي‌كند؟! اين خبرها در ذهن همچنان پررنگ وجود دارد تا وقتي اعتراض رهبر معظم انقلاب به عدم مرزبندي با فتنه‌گران شكل صريحي به خود مي‌گيرد، براي همه روشن باشد مخاطب اعتراض حضرتشان چه كساني هستند. مرزهايي درنورديده شده كه نبايد از آن عبور مي‌شد؛ و اينك اعتراضي علني شده كه نبايد ساده از كنار آن گذشت. شوخي كه نبود؛ خون‌ها ريخته شد؛ امنيت‌ها و جان‌ها و مال‌ها مورد هدف جاه طلبي‌ها و دروغ‌سازي‌ها قرار گرفت و آبروي نظام دستاويز مقام طلبي‌ها و جاه طلبي‌ها شد؛ نظام تا لبه پرتگاه رفت و حالا نشست و برخاست با مجرمين اين آشوب‌ها جز دهن كجي به حكومت و رأي مردم چه معناي ديگري مي‌تواند داشته باشد؟

تناقض حرف و عمل؛ دروغگوها كم حافظه مي‌شوند!

اعتراض اين بار رهبري اما نكته ظريفي را هم در بردارد؛ همراهي با فتنه‌گران و عدم مرزبندي روشن با سردمداراني كه از فتنه 88 اعلام برائت نكرده‌اند، در كنار ادعاي حمايت از انقلاب و نظام و امام نمي‌تواند قرار بگيرد. نمي‌شود آن سو دست حمايت به فتنه‌گراني داد كه از آن شعارهايي كه آرمان امام را لگدمال كرد، اعلام برائت نكرده‌اند (شعارهايي همچون نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران؛ مرگ بر اصل ولايت فقيه؛ جمهوري ايراني و...) و اين سو خود را حامي امام بدانند و دم از انقلاب بزنند. اين دوگانگي اين بار با صراحت مورد اعتراض رهبر انقلاب قرار گرفت تا حجت تمام شود كه نمي‌شود هم خود را در خط نظام و امام و انقلاب دانست و هم با فتنه‌گران 88 سر يك سفره نشست: «رسم شده برخي درعين ادعاي حمايت از نظام و امام و انقلاب، موضع خود را درباره‌ فتنه‌ ٨٨ روشن نمي‌كنند... موضع من درباره‌ فتنه كاملاً صريح است و بر روي اين موضوع حساس هستم و ملاك، عدم حمايت از كساني است كه سردمدار يا سوءاستفاده‌كننده از فتنه بودند و هنوز تبري نجسته‌اند.» رهبري مي‌گويند كه موضع من كاملاً صريح است؛ بنابراين اين نتيجه‌گيري‌اي‌ بديهي‌ است كه نمي‌شود دم از رهبري بزنيد و همزمان با فتنه‌گران دست دوستي دهيد.

فقط با اعلام برائت از فتنه بخشيده مي‌شوند

علني بيان شدن اين تذكرات البته معناي ديگري دارد؛ مردم بايد در جريان قرار بگيرند كه ولي فقيه در مورد اين رفتارها تذكرات لازم را داده‌اند و آنان كه به تذكرات بي‌اعتنايي كرده‌اند، مقصر هستند اگر اين فتنه‌گران دست بازي در مديريت‌هاي كشور بيابند. مردم بايد بدانند كه موضع رهبرانقلاب در مورد فتنه 88 تغييري نكرده و مهم‌تر از همه، بايد بدانند نقش آن فتنه در آسيب به ملت و كشور و نظام آن همه پررنگ بوده كسي جز با اعلام برائت از آنچه در فتنه سال 88 روي داده، بخشيده نخواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد