خوش‌بینی به آمریکا اشتباهی استراتژیک است

کد خبر: 518288

محمد خزاعی گفت: خوش‌بینی به اینکه آمریکایی‌ها خصومت با ایران را کنار می‌گذارند درست و استراتژیک نیست.

خبرگزاری تسنیم: محمد خزاعی سفیر و نماینده سابق ایران در سازمان ملل متحد و معاون کنونی وزیر اقتصاد و دارایی درباره بلوکه‌ شدن اموال و دارایی‌های ایران توسط آمریکا، گفت: اقدام اخیر آمریکا ریشه‌اش به سال‌های پیش برمی‌گردد. این مسئله نشانه بسیار خوبی است که خصومت ذاتی بین آمریکا و جمهوری اسلامی ایران دوام دارد.
وی تاکید کرد: اگرچه این اقدام توسط دستگاه قضایی آمریکا صورت گرفته، اما حمایت دولت آن کشور هم پشت سرش بوده و ما باید برابر فرمایش مقام معظم رهبری نسبت به این اقدامات هوشیار باشیم.
معاون وزیر اقتصاد افزود: خوش‌بینی به اینکه آمریکایی‌ها خصومت با ایران را کنار می‌گذارند، عملی درست و استراتژیک نیست. ما باید از منافع ملی خودمان در هر موضعی دفاع کنیم. خصومت آمریکا با ایران موضوعی بسیار پیچیده بوده و نیازمند یک کار جدی حقوقی و بین‌المللی است.
رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران درباره اینکه دولت باید چه اقداماتی در این زمینه انجام دهد؟ تصریح کرد: مهمتر از موضوع مالی در این موضوع، بحث سیاسی آن است که نمادی از تداوم دعوای آمریکایی‌ها با ایران را نشان می‌دهد و از شدت آن نیز کاسته نشده است، از این رو از طریق محاکم حقوقی و بین‌المللی باید وارد شد و دولت آمریکا را تحت فشار قرار داد.
خزاعی در پایان خاطرنشان کرد: کارگروهی از سوی دولت تشکیل شده که وزیر اقتصاد به عنوان رئیس کارگروه در کنار سیستم بانکی و حقوقی کشور در حال بررسی و دنبال کردن این موضوع هستند که امیدواریم جواب دهد، البته مهم درس گرفتن ماست.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد