ورد زبانش همیشه این بود: ای خجسته آزادی!

کد خبر: 498828

«به فاصله‌ اندک، چهاردهم اسفند سالگرد خاموشی زنده‌یاد دکتر محمد مصدق و پانزدهم اسفند زادروز آیت‌الله سیدمحمود طالقانی است.»

خبرگزاری ایسنا: غلامرضا امامی، نویسنده و مترجم در صفحه آخر روزنامه ایران نوشت: «طالقانی که تا پایان عمر به پیوندش با مصدق پایدار ماند و در نخستین مراسم سالگرد عمومی برای مصدق، به سال 1358 بر مزارش سخن گفت. این بخت را داشتم که در نوجوانی به زیارتش بشتابم. از اندیشه‌های بلند خورشیدوَشِ او بهره‌ای برگیرم و از دریای داد و دانش وی، جرعه‌ای بنوشم.
طالقانی رنگین‌کمانی بود از رنگ‌ها. اما همیشه در دل و دیده من رنگ آسمانی آگاهی و آزادگی او و رنگ مهربانی‌اش نقشی گسترده دارد. به یاد می‌آورم که در پیروزی انقلاب، «استوار ساقی»، زندان‌بان قزل قلعه به زندان افتاد و طالقانی به جدّ و جهد کوشید و از زندان رهایی‌اش بخشید و خواست حقوقش پرداخت شود. دریادلی که به مردم می‌اندیشید. شعله آگاهی را در مردم برافروخت. خانه طالقانی در پیچ شمیران، خیابان انقلاب بود. دست راست میدان امام حسین و در سوی چپ ادامه خیابان انقلاب به میدان انقلاب و آنگاه به میدان آزادی می‌رسید. او وِرد زبانش همیشه این بود: آزادی... ای خجسته آزادی...»
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد