هیات نظارت بر برجام خروجی خاصی نداشته است

کد خبر: 492420

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس، با انتقاد از ترکیب و خروجی هیات نظارت بر برجام در شورای عالی امنیت ملی گفت: اعضای این هیات همان کسانی هستند که برجام را دنبال و تدوین کردند.

خبرگزاری مهر: علیرضا زاکانی با اشاره به تشکیل هیات نظارت بر برجام در شورای عالی امنیت ملی و با بیان اینکه تاکنون خروجی خاصی از این هیات به بیرون نیامده است، اظهار داشت: علت این مسئله آن است که افرادی را برای عضویت در این هیات انتخاب کرده‌اند که خودشان برجام را دنبال و تدوین کردند و تنها یک یا دو نفر از آنها، افراد جدید هستند.
وی افزود: در واقع اعضای این هیات همان کسانی هستند که خودشان دیکته نوشته اند و حالا می‌خواهند خودشان این دیکته را تصحیح کنند و علاقمند هستند که نمره ۲۰ به خود بدهند.
رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا وصف «هیات قوی، آگاه و هوشمند» که رهبری برای این هیات مورد تاکید قرار دادند محقق شده است یا خیر، تصریح کرد: به نظر می‌رسد بهتر از این می‌توانستند عمل کنند، چراکه اعضای این هیات غیر از یک یا دو نفر، همان کسانی هستند که برجام را دنبال کرده اند.
زاکانی تاکید کرد: بنابراین به نظر من این هیات ویژگی هایی را که در حکم رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفت و باید در شأن ملت ایران نیز باشد، ندارد.
وی خاطرنشان کرد: در مجلس روند اجرای برجام و میزان ایفای تعهدات طرف مقابل را در دست بررسی داریم تا بتوانیم حقوق ملت را حفظ کنیم؛ چراکه ما تعهدات خود را انجام داده ایم و حالا طرف مقابل است که باید تعهدات خود را به طور کامل انجام دهد.
رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام اظهار داشت: ما معتقدیم کمیسیون ویژه باید مسیر خود را ادامه دهد و کسانی هم که اصرار دارند اعلام کنند که کار کمیسیون برجام به اتمام رسیده است، نسبت به آیین‌نامه داخلی مجلس اطلاعی ندارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد