هلند در حملات هوایی علیه داعش شرکت می‌کند

کد خبر: 487511

وزارت دفاع هلند با صدور بیانیه‌ای از آمادگی این کشور برای مشارکت در حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه خبر داد.

خبرگزاری فارس: وزارت دفاع هلند با صدور بیانیه‌ای از آمادگی کشورش برای مشارکت در حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه خبر داد.
بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع هلند طی این بیانیه اعلام کرد که این اقدام بنا به درخواست واشنگتن و پاریس صورت می‌گیرد و دولت آمستردام تصمیم گرفته در چارچوب مبارزه مؤثرتر با داعش در عراق، اقدام به مشارکت در حملات هوایی علیه این گروه تروریستی در شرق سوریه کند.
«مارک روت» نخست‌وزیر هلند طی اظهاراتی در این خصوص اعلام کرد: «هلند از اکتبر سال 2014 میلادی در راستای پشتیبانی از عملیات‌های زمینی ارتش عراق، با چهار فروند جنگنده اف-16 ویژه در عملیات ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در این کشور مشارکت دارد و این چهار جنگنده هم‌اکنون مأموریت خود را گسترش خواهند داد و ما به شیوه‌ای مؤثرتر عمل خواهیم کرد.»
وی افزود: «حملات تروریستی اخیر در پاریس، استانبول و جاکارتا این مسئله را کاملا روشن می‌سازد که داعش خطری برای امنیت و زندگی ماست؛ بنابراین ما تصمیم گرفتیم که به درخواست فرانسه و آمریکا پاسخ مثبت دهیم.»
بر اساس این گزارش، هلند در ابتدا اعلام کرده بود که اقدام خود در سوریه را بدون مجوز سازمان ملل متحد گسترش نخواهد داد اما آمریکا و فرانسه در ماه دسامبر گذشته از هلند درخواست کردند که به حملات علیه داعش در سوریه بپیوندد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد