انتخابات مصداق سپردن امانت به اهلش است

کد خبر: 483331

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی حضور در انتخابات را مصداق سپردن امانت به اهلش عنوان کرد.

خبرگزاری مهر: حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، در جمعی قریب به ۸۰۰ نفر از علما، روحانیون، ائمه جماعت مساجد شیراز، با اشاره به نزدیکی دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی، گفت: سپردن امانت به اهلش مصداق عقل و دستور مؤکد شرع است و این امانت، نقشه راه و فراهم آوردن بستر جوامع بشری بر عزت و اقتدار است.
وی با بیان اینکه مجلس خبرگان و شورای اسلامی امانت‌های الهی هستند، افزود: اهل این مجالس انسان‌های آراسته به علم، تقوا و دانش سیاسی هستند و هرقدر در این حوزه قدم‌های بالایی برداریم مطمئناً به قدرت بالایی می‌رسیم.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین امانت‌های الهی، مدیریت، رهبری و زعامت جامعه اسلامی است، گفت: اساس مکاتب الهی بر این رکن مهم استوارشده است که جامعه بشری نیازمند مدیریت و رهبری است و باید رهبران جامعه بشری صالح‌ترین افراد باشند و این دستور عقل است که شرع بر آن تأکید دارد.
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی یادآور شد: صالح‌ترین افراد برای هدایت جوامع انبیای الهی هستند که در بالاترین سطح از امانت وشایسته رهبری جامعه هستند.
حجت الاسلام ابوترابی با تأکید بر توان و اقتدار نیروهای نظامی بیان کرد: اینکه نیروهای مقتدر نظامی حماسه آفریدند و تفنگداران آمریکایی را با اقتدار در خلیج همیشه فارس و آب‌های سرزمینی دستگیر کردند نشان از اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی دارد و این اقتدار در نیروهای مسلح به دلیل دانش و علم و توان رزمی است که در دفاع مقدس به دست آوردند.
وی با بیان اینکه مدرسه دفاع مقدس مدرسه تربیت انسان‌های آراسته و انسان‌های عالم و توانا بود که شهدا در آن تربیت‌شده و دعوت خدای متعال را اجابت کردند، گفت: جانبازان پرافتخار شاگردان مدرسه دفاع مقدس هستند و هر جانباز یک مشعل پرفروغی است که ستاره درخشانی در آسمان ایران است و مردان سلحشوری بودندکه بر زمین افتادند تا ملت بر پای خود بایستد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه آزادگان از افتخارات دفاع مقدس هستند، گفت: آزادگان دفاع مقدس حسرت یک آه را بر قلب سخت و سیاه دشمن در سلول‌ها و آسایشگاه‌های سرد و تاریک دشمن بعثی گذاشتند.
حجت الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان اینکه اقتدار این کشور ثمره دفاع مقدس است، اظهار کرد: یکی از برکات دفاع مقدس تربیت انسان‌های عالم و مقتدر است و امروز فرماندهان عالم و مقتدر در سپاه و ارتش و نیروهای انتظامی شاگردان مدرسه دفاع مقدس هستند که با قدرت و دانش و عزت ایستاده‌اند و قدرت موشکی دستاورد دفاع مقدسی است.
وی با تأکید بر اینکه باید هر مسئولیتی را به اهلش سپرد، گفت: اقتدار نیروهای مسلح همچنان از آن جهت است که فرماندهی معظم کل قوا، فرماندهی مقتدر، توانا، شجاع ومایه عزت و قدرت نه برای ایران که برای دنیای اسلام هستند.
حجت الاسلام ابوترابی بیان کرد: امروز اگرعراق مقتدرانه با داعش و نیروهای مزدور استکبار می‌جنگد به دلیل این است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بازوی قدرتمند در کنار ملت، دولت و نیروهای مسلح مقتدر عراق هستند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز ملت و دولت سوریه در برابر استکبار و مزدوران داعش با اقتدار می‌جنگند؛ چراکه نیروهای مقتدر ایران در کنار آنان حضور دارند.
وی تأکید کرد: اگر امروز حزب‌الله، مقاومت اسلامی و فلسطین صاحب اقتدار هستند به دلیل بازوی مقتدر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام ابوترابی تأکید کرد: فرماندهی نیروهای مسلح باید شخصیتی عالم، مؤمن، صالح، شجاع، مقتدر مدیر و مدبر که به فرموده امیرمومنان خدا را فرمانده خود بداند، باشد.
وی با تأکید بر اینکه باید امانت الهی را به اهلش سپرد، بیان کرد: ملت ایران به این سخن توجه کردند و رهبری حکومت اسلامی را به شخصیتی مدیر و مدبر سپردند.
حجت الاسلام ابوترابی‌فرد افزود: مردم در صحنه حاضر شدند انقلاب شکل گرفت و امام(ره) در محور انقلاب قرار گرفت و اکنون نیز ملت ایران حضور دارند تا رهبر معظم انقلاب کشور را به‌سوی عزت و اقتدار هدایت کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد