رقابت جناحی در انتخابات وابسته به نتیجه بررسی صلاحیت ها است

کد خبر: 478170

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی رقابت جناحی در این دوره از انتخابات را وابسته به نتیجه بررسی صلاحیت‌ها دانست.

ایسنا: محمد علی نمازی با بیان اینکه افزایش چشم‌گیر ثبت‌نام‌ها برای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی بیانگر ضعف‌هایی در سیستم انتخاباتی کشور است، اظهار کرد: افزایش ثبت‌نام داوطلبان به خاطر نبودن کارکرد حزبی در کشور است.
وی توضیح داد: وقتی در کشور کارکرد حزبی وجود نداشته باشد ، افراد تصورشان این است که اگر مستقل وارد شوند و خوب تبلیغ کنند، ممکن است رای بیاورند. در حالی که اگر در کشور کارکرد خوبی حاکم باشد، اعتماد مردم به احزاب به نحوی خواهد بود که اگر فردی مستقل وارد صحنه رقابت شود، احتمال انتخابشان ضعیف است..
نمازی با بیان اینکه احتمال حذف برخی کاندیداهای شاخص باعث شد که عده ای تشویق به ثبت‌نام شوند،‌ اظهار کرد: در فضای فعلی عده ای از یک جناح با این تحلیل اقدام به ثبت‌نام افراد بیشتر کرده‌اند که در صورت حذف برخی چهره ها ، دستشان در رقابتهای انتخاباتی خالی نماند و این تحلیل درستی است.
این فعال سیاسی با اشاره به اینکه از دلایل افزایش ثبت‌نام داوطلبان ،‌انگیزه معروف شدن است، توضیح داد: برخی افراد با انگیزه معروف شدن برای انتخابات ثبت‌نام می‌کنند و علی رغم آنکه می‌دانند رای نمی آورند، چون ثبت‌نام هزینه ای ندارد، کاندید می شوند تا در شهرستان خود به عنوان یک کاندیدا معروف و مطرح شوند.
این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رقابت جناحی در این دوره از انتخابات ، وابسته به نتیجه بررسی صلاحیت ها است،‌ تصریح کرد: اگر در هر دو جناح ، کاندیداهای مطرح و معروف از فیلتر بررسی صلاحیت بیرون آیند، رقابت بین اصولگرایان و اصلاح طلبان خواهد بود.
نمازی افزود: برای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش بینی می‌شود که هر دو جناح بر سر کاندیدای اصولگرای معتدل و یا کاندیدای مستقل با شانس رای آوری بالا،‌توافق کنند اما به طور کل رقابت اصلی بین اصول گرایی و اصلاح طلبی خواهد بود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد