نظامیان آمریکایی بیشتری باید در افغانستان حضور داشته باشند

کد خبر: 477402

یکی از فرماندهان ارشد نظامی آمریکا در افغانستان تأکید کرد که احتمال می‌رود که از دولت آمریکا بخواهد که تعداد نظامیان بیشتری را در افغانستان برای مدت زمان طولانی‌تری حفظ کند.

فارس: ژنرال «جان کمپبل» فرمانده ارشد نظامی ناتو و آمریکا در افغانستان در مصاحبه با روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی» اعلام کرد که به نیروهای نظامی بیشتری برای کمک به نیروهای محلی افغانستان برای مقابله با شورش‌های طالبان نیاز است.
مصاحبه این ژنرال آمریکایی با روزنامه یو اس ای تودی در حالی صورت گرفته است که وضعیت امنیتی در افغانستان در نیمه دوم سال 2015 رو به وخامت گذاشته است و حملات در این کشور رو به افزایش رفته است و میزان تلفات در بین شبه‌نظامیان طالبان و نیروهای افغان نیز افزایش داشته است.
از طرف دیگر، «باراک اوباما» از درخواست خود برای خارج کردن تمامی نظامیان آمریکایی به جز یکهزار نفر از آنها عقب‌نشینی کرد و در ماه اکتبر سال جاری میلادی اعلام کرد که 9 هزار و 800 نفر از نیروهای آمریکایی تا پایان سال 2016 در افغانستان باقی خواهند ماند.
کمپبل به روزنامه یو اس ای تودی اعلام کرد که از دولت اوباما می‌خواهد که شمار بیشتری از نظامیان را برای مدت زمان بیشتری در افغانستان حفظ کند و تأکید کرد که ممکن است از اوباما درخواست اعزام پرسنل نظامی بیشتری به افغانستان را مطرح کند.
وی ادامه داد: «اگر اعتقادی به تحقق مأموریت آموزش، مشاوره و امدادرسانی نداشته باشم، انتظار دارم که رهبری ارشد بگوید: "این چیزی است که من نیاز دارم. اگر به افراد بیشتری نیاز دارم، افراد بیشتری در اختیارم قرار دهند"».
9 هزار و 800 نیروی آمریکایی قرار است تا اول ژانویه 2017 به 5 هزار و 500 نظامی کاهش پیدا کنند. کمپل در اینباره گفت: «قصد من این است که تا جایی که ممکن تعداد بیشتری نیرو برای مدت زمان بیشتری در افغانستان حفظ کنم».
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد