منتجب نیا:اصلاح‌طلبان انتخابات قبلی مجلس را تحریم نکردند

کد خبر: 465354

قائم‌مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی گفت: عدم کاندیداتوری اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم به معنای تحریم انتخابات نیست.

فارس: حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا امشب در نشست «احزاب و حق انتخاب در جمهوری اسلامی ایران» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز اظهار داشت: تلاش برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات خدمت بهبود فضای اجتماعی و سیاسی کشور است و همگان وظیفه‌دارند در این مهم مشارکت کنند.
وی افزود: دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند برگزار می‌شود و باید تلاش کرد که انتخابات پرشوری برگزار شود و به‌طورقطع با حذف محدودیت‌ها، می‌توان انتظار داشت که مردم با شور و هیجان در صحنه حاضر شوند.
منتجب‌نیا در پاسخ به پرسش دانشجویی در این نشست گفت: اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را تحریم نکردند و تنها به سبب محدودیت‌هایی که در دولت گذشته برای آنها فراهم‌شده و فضا بسته بود، گفتند که کاندیدا نمی‌شویم و کاندیدا نشدن به معنای رأی ندادن نیست.
وی تصریح کرد: اگر پذیرفته‌ایم که فعالیت سیاسی از اعتقادات دینی ما است و فعالیت سیاسی باید به‌صورت جمعی باشد، لذا تحزب، تشکیل انجمن‌ها و تشکل‌های قانونی ضرورت دارد.
منتجب‌نیا سیاست دولت‌های پیشین در مورد تحزب را نادرست ارزیابی کرد و گفت: وجود احزاب و تشکل‌های قانونی قوی رمز کنترل و هدایت فعالیت‌های سیاسی است و زمینه شادابی و پویایی فضای سیاسی جامعه را فراهم می‌کند.
این فعال سیاسی مقابله با تشکل‌های قانونی را اقدامی اشتباه خواند و اظهار داشت: دولت گذشته که شعار حزب‌ستیزی را دنبال می‌کرد، کاملاً در اشتباه بود، خودشان هم می‌دانستند. با احزاب مقابله می‌کردند و در عوض دیگر نهادها را به‌جای حزب کار می‌گرفتند و به آن‌ها کارکرد حزبی می‌دادند.
منتجب‌نیا با ابراز نارضایتی از فضای دانشگاه‌ها در دولت‌های نهم و دهم گفت: در این هشت سال، طیف‌ها، تشکل‌های دانشجویی مجال فعالیت نداشتند و تنها یک مجموعه محدود در دانشگاه اجازه فعالیت داشت.
وی گفت: در صورت گشایش فضای دانشگاه و جامعه است که می‌توان دانشگاه را به حرکت درآورد و زمینه‌ساز رشد فکری اجتماعی جامعه شد.
به گزارش فارس، این نشست به دلیل آنچه تأخیر پرواز حامل منتجب‌نیا عنوان شد، با تأخیری دو ساعته برگزار شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد