کانادا به دنبال احیای روابط دیپلماتیک خود با ایران است

کد خبر: 462980

مقامات کانادایی می گویند این کشور خواهان ایجاد تغییرات چشمگیر در روابط خارجی و دیپلماتیک با ایران است.

مهر: نخست وزیر کانادا تاکید کرده است که دولت وی بر خلاف «استفن هارپر»، خواهان ایجاد تغییرات چشمگیر در روابط خارجی و دیپلماتیک کانادا با کشورهای ایران و آمریکا است.
پیشتر نیز روزنامه کانادایی لاپرس از قول وزیر خارجه کانادا اعلام کرد که این کشور به دنیا برمی گردد. وی نظرش را درباره روابط با ایران این گونه منعکس کرده است: کانادا روابط خود با ایران را که سه سال است قطع شده احیا خواهد کرد.
بعد از انتخاب جاستین ترودو به عنوان نخست وزیر جدید کانادا تغییر در سیاست خارجی این کشور انتظار می رود.
حزب لیبرال کانادا به رهبری ترودو توانست در انتخابات سراسری این کشور بر حزب محافظه کار حاکم پیروز شود و قدرت را پس از سه دوره از استفن هارپر نخست وزیر کانادا بگیرد.
دولت هارپر در سپتامبر ۲۰۱۲ به بهانه آنچه تهدید ایران برای رژیم صهیونیستی خوانده شد، روابط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرد.
یکی از وعده های انتخاباتی ترودو بازگرداندن روابط دیپلماتیک میان ایران و کانادا بود. ترودو در همان ابتدا از توافق هسته ای ایران حمایت کرد و گفت امیدواریم با بازگشایی سفارت کانادا در تهران بتوانیم روابط خود را با ایران گسترش دهیم.
ترودو در ماه ژوئن در گفتگویی با شبکه سی ‌بی ‌سی گفته بود که امیدوارم که کانادا بتواند سفارت خود را در تهران بازگشایی کند. من اطمینان دارم که راههایی برای تعامل دوباره با این کشور وجود دارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد