ادامه تظاهرات سراسری در عراق علیه فساد اداری

کد خبر: 451155

مردم استان‌های مختلف عراق بار دیگر با برگزاری تظاهرات گسترده در این استان‌ها خواهان اجرای اصلاحات و مبارزه با فساد در نهادهای دولتی شدند.

ایسنا: ده‌ها تن از ساکنان استان "کربلا" با برگزاری تظاهرات گسترده در این استان خواهان اجرای اصلاحات دولتی و مبارزه با فساد مالی و اداری شدند.
ساکنان استان‌های "واسط"، "الناصریه" و "ذی قار" نیز با برگزاری تظاهرات مشابه، محاکمه مسئولان فاسد در نهادهای دولت و اجرای اصلاحات بیشتر در این نهادها را خواستار شدند. آن‌ها همچنین به وضعیت نامناسب خدمات رسانی در کشور اعتراض کردند.
به دنبال اعتراضات گسترده مردمی در عراق علیه فساد و کمبود خدمات اساسی، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق دست به اصلاحات گسترده و بی سابقه در نظام سیاسی این کشور زد اما به نظر می‌رسد برای اجرای این اصلاحات با مشکلاتی مواجه شده است.از جمله مهم‌ترین اصلاحات ایجاد شده لغو معاونت‌های رئیس‌جمهور و نخست وزیر بود که با مخالفت ایاد علاوی، معاون سابق رئیس‌جمهور و چند تن دیگر از شخصیت های سیاسی مواجه شد.
ساکنان استان "بغداد" نیز با تجمع در میدان "التحریر" دولت و پارلمان را به تعلل در اجرای اصلاحات متهم کردند و خواهان تحت پیگرد قرار دادن مسئولان فاسد دولت شدند.
تظاهرکنندگان ضمن حمل پرچم‌های عراق شعارهایی را در محکومیت فساد در کشور سر دادند و بر ادامه تظاهرات خود تاکید کردند.
این تظاهرت در میان تدابیر امنیتی شدید برگزار شد اما درگیری میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی رخ نداد.
در استان‌های "الدیوانیه"،" میسان"، "بصره"،" بابل"، "نجف" و "المثنی" نیز تظاهرات مشابهی در محکومیت فساد برگزار شد.
تظاهرکنندگان در استان المثنی بر مخالفت خود با استاندار جدید تاکید کرده و خواهان منحل شدن شورای استانداری شدند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد