نتانیاهو وارد مسکو شد

کد خبر: 447752

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل نگرانی از اعزام نیروهای روسی به سوریه عازم مسکو شده تا از روسیه تضمین‌هایی را درباره عملکردش در این کشور جنگ‌زده به دست آورد.

فارس: «بنیامین نتانیاهو» امروز (دوشنبه) عازم مسکو شده تا از «ولادیمیر پوتین» درباره اعزام نیروهای روسی به سوریه تضمین دریافت کند و همچنین نگرانی‌های اسرائیل درباره خطر سلاح‌هایی که به دست شورشیان در مرزهای اراضی اشغالی می‌افتد، را بیان کند.
به گزارش خبرگزاری «رویترز»، با توجه به حضور جنگنده‌های روسی در سوریه، رژیم صهیونیستی نگران تیراندازی تصادفی نیروهای روسی است،‌ به ویژه به خاطر اینکه اسرائیل علیه شورشیان در جنوب سوریه و همین طور علیه اعضا حزب‌الله به اتهام ارسال سلاح، حملات هوایی انجام داده است.
مشاور سابق نتانیاهو که خواست نامش فاش نشود، در این باره گفته، نخست وزیر اسرائیل می‌خواهد برای جلوگیری از چنین درگیری‌هایی، با پوتین، «قوانین زمینی» تعیین کنند.
وی افزود:‌« اگر اسرائیل و روسیه با محدود کردن خود به مناطق عملیاتی تعریف‌شده در سوریه موافقت کنند، یا حتی با این موضوع که آنها روزها جنگنده‌های خود را به پرواز در آورند و ما شب‌ها، این درگیری‌ها کاهش می‌یابد».
بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی همچنین نگران این موضوع است که جنگنده‌های اسرائیلی با سیستم‌های ضدهوایی روسی یا حتی جت‌های در حال پرواز روسیه روبرو شوند.
منابع نزدیک به نتانیاهو گفتند، اطلاعات اسرائیل درباره انتقال سلاح به حزب‌الله را در اختیار روس‌ها قرار می‌دهند.
مشاور سابق نتانیاهو گفت: «آنچه مهم است تعهد پوتین درباره این موضوع است که حزب‌الله را به سلاح مجهز نسازد زیرا این امر به اسرائیل کمک می‌کند تا فاصله ایمن خود با روس‌ها را حفظ کند. مشخص است که پوتین به دنبال جنگ با اسرائیل نیست».
بر اساس این گزارش، پوتین با استناد به قانون بین‌المللی، متعهد به حمایت نظامی از بشار اسد رئیس جمهور سوریه شده است. روسیه نیروهای خود را در پایگاه دریایی خود در ساحل سوریه متمرکز کرده است.
کرملین اعلام کرده، پوتین و نتانیاهو در طول دیدار با یکدیگر در مسکو، مسائل مربوط به همکاری‌های دوجانبه و مسائل بین‌المللی را مورد بحث قرار خواهند داد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد