شعر شهریار اشک ناطق را درآورد

کد خبر: 446164

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری گفت: استاد شهریار هرگز درگیر افراط، تفریط و روشنفکری واهی نشد و متناسب با تعهدات دینی و افکار معقول خود حرکت کرد.

ایسنا: ناطق نوری در کنگره بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار با محوریت دینی و انقلابی با اشاره به مضمون دینی، اجتماعی و انقلابی شعرهای این شاعر معاصر گفت: تعدادی از شاعران، روشنفکران و هنرمندان توقع این را نداشتند که استاد شهریار در مسیر دینی و انقلابی بماند و در این مسیر حرکت کند.
وی افزود: شهریار از جمله معدود شاعرانی است که در مسیر اعتلای نظام اسلامی گام برداشته است.
ناطق نوری با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهریار تصریح کرد: در میان شاعران بزرگ معاصر که تعدادشان هم کم نیست، استاد شهریار به دلیل استحکام و ظرافت در شعرها و وجود معنویت در روح شعرهایش، به عنوان نماد شعر و ادب فارسی انتخاب شده است.
او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در طول تاریخ تعداد بسیار زیادی از شاعران گرفتار افراط و تعداد دیگری گرفتار تفریط شده‌اند، ادامه داد: شاعرانی در این مرز و بوم بوده‌اند که گرفتار تملق و چاپلوسی شده و تنها برای گذراندن زندگی خود و تامین منافع مادی شعر می‌سرودند.
وی افزود: تعدادی از شاعران هم بودند که به بهانه حریت و آزادی دچار نوعی خودبزرگ‌بینی شدند و ارزش‌های دینی، اعتقادی و هویتی خود را فراموش کردند، ولی به عقیده من این قشر از شاعران روشنفکر نبودند چرا که تحمل غیر خود را نداشتند.
ناطق نوری گفت: در کنار این شاعران، شاعرانی نیز بودند که درگیر افراط، تفریط و روشنفکری واهی نشده و متناسب با تعهدات دینی و افکار معقول خود حرکت کردند که شهریار نیز از جمله این شاعران است.
در این مراسم خواندن شعر «مادر» و «علی ای همای رحمت» شهریار، اشک را از چشمان ناطق نوری جاری ساخت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد