بکارگیری تکنولوژی جدید در پهپادهای ارتش

کد خبر: 239184

تجهیزات و ادوات نظامی عامل ثابت است، اما نیروی انسانی و استفاده از فکر و ایده همیشه به نوعی برای دشمن غیرقابل پیش بینی است. تولید فکر توسط نیروی انسانی است و تنوع در استفاده و بکارگیری از این فکر و ایده نقش تعیین کننده ای در جنگ و سایر عملیاتهای نظامی دارد.

بکارگیری تکنولوژی جدید در پهپادهای ارتش

مهر: فرمانده هوادریای نیروی دریایی ارتش گفت: پهپادهای در اختیار نیروی دریایی ارتش با بکارگیری تکنولوژی های جدید و روز توسط متخصصین ارتش و نیروهای مسلح ساخته شده است. علیرضا نیری با اشاره به افزایش توانمندی یگان پهپادی هوادریای نیروی دریایی ارتش در انجام عملیات های تجسس و اطلاعاتی بیان داشت: بهره گیری از پهپادها چندین سال است که در ارتش مورد توجه قرار دارد و در رزمایش های مختلف از توانایی پهپادها استفاده می شود. وی با بیان اینکه پهپادها نقش موثری در کاهش هزینه ها، زمان و تلفات نیرو دارد، عنوان کرد: پهپادهای مورد استفاده در نیروی دریای ارتش با استفاده از آخرین تکنولوژی های جدید بهره می برد و این پهپاد ها بومی و توسط متخصصین ارتش و وزارت دفاع ساخته شده است. نیری با بیان اینکه تجهیزات و ادوات و نیروی انسانی دو رکن هوادریا است، افزود: تجهیزات و ادوات نظامی عامل ثابت است، اما نیروی انسانی و استفاده از فکر و ایده همیشه به نوعی برای دشمن غیرقابل پیش بینی است. تولید فکر توسط نیروی انسانی است و تنوع در استفاده و بکارگیری از این فکر و ایده نقش تعیین کننده ای در جنگ و سایر عملیاتهای نظامی دارد. وی در مورد نقش هوادریا در نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: 31 شهریور در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی هوادریا و یا به نوعی هواپیماها و بالگردهای نیروی دریایی ضربه مهلک و تعیین کننده ای به دشمن وارد کردند که تا پایان جنگ دشمن در دریا حرفی برای گرفتن نداشت. فرمانده هوادریای نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: هرگاه نام نیروی دریایی به میان می آید اذهان عمومی به سمت دریا می رود در حالی که نیروی دریایی ارتش در کنار نیروهای دریایی نیروهای پیاده و هوایی هم دارند که در رزمایش ها شاهد انجام عملیات های مختلف و هماهنگ میان این سه نیرو هستیم.

وی در مورد نقش هوادریا در رزمایش ولایت 91 بیان داشت: در رزمایش دریایی ولایت 91 بالگردهای آر.اچ، اس.اچ و ای.بی به صورت گروهی و مجزا به اجرای علمیات های هلی برن، مین روبی و تخلیه تجهیزات و نیرو در سواحل مناطق عمومی رزمایش پرداختند. وی با بیان اینکه ماهیت اصلی هوادریا واکنش سریع است، عنوان کرد: هوادریا در رزمایش ولایت 91 با جابه جایی ادوات و تجهیزات نظامی، جابه جایی تکاوران، تفنگداران و نیروهای ویژه در عملیاتهای دفاع از سرزمین اصلی، گشت‌های شناسایی هوایی به وسیله هواپیماهای بال ثابت نداجا، بالگردها و پهپادها در منطقه جهت اشراف اطلاعاتی نقش موثری را داشته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد