مانع جنایت اسرائیل موشک های مقاومت است/سازمان ملل از «بحر تا نهر» را به فلسطینی ها نمی‌دهد

کد خبر: 234328

در مجمع عمومی سازمان ملل برای فلسطین اتفاق افتاد پدیده مثبتی است، اما در دنیای واقعیات چیزی را عوض نمی کند. اصل پذیرش فلسطین به عنوان یک کشور خوب است ولی اینکه به عنوان کشور ناظر غیر عضو است هیچ چیزی را در سطح واقعیت یا به قول عربها علی الارض تغییر نمی دهد.

مانع جنایت اسرائیل موشک های مقاومت است/سازمان ملل از «بحر تا نهر» را به فلسطینی ها نمی‌دهد
سرویس بین الملل«فردا»: دبیر دبیر خانه حمایت از انتفاضه مردم فلسطین معتقد است که پیروزی نظامی در غزه و موشک های فجر دستاورد سیاسی فلسطینی ها در سازمان ملل را تسهیل کرده است.

حسین شیخ الاسلام در گفتگو با « فردا» در باره پیروزی های نظامی و سیاسی که به فاصله اندکی برای مردم فلسطین حاصل شده است گفت: این دو مساله یعنی پیروزی غزه در جنگ 8 روزه و پذیرش عضویت فلسطین به عنوان یک کشور ناظر غیر عضو در سازمان ملل دو موضوع متفاوت است که البته بدون شک پیروزی نظامی در غزه، این دستاورد سیاسی در سازمان ملل را نیز تسهیل کرده است.

سفیر پیشین ایران در دمشق ادامه داد: آنچه در مجمع عمومی سازمان ملل برای فلسطین اتفاق افتاد پدیده مثبتی است، اما در دنیای واقعیات چیزی را عوض نمی کند. اصل پذیرش فلسطین به عنوان یک کشور خوب است ولی اینکه به عنوان کشور ناظر غیر عضو است هیچ چیزی را در سطح واقعیت یا به قول عربها علی الارض تغییر نمی دهد.

فلسطینی ها تا کنون نمی توانستند از مکانیزم های حقوقی موجود در ساختار سازمان ملل علیه جنایات صهیونیست ها استفاده کند و لی الان این امکان برای آنها میسر می شود و این به لحاظ حقوقی یک گام مثبت است برای پی گیری جرایم جنگی اسرائیل. با این وجود استحقاق فلسطین این نیست و بسیار بیشتر از این است.

شیخ الاسلام افزود: اشکال این پذیرش، این است که نکند ایده راهبردی از بحر تا نهر مورد تحت الشعاع قرار گیرد. کسی در سازمان ملل نمی آید از بحر تا نهر را به فلسطینی ها بدهد. آن خواسته به حق باید به زور مقاومت گرفته شود. در دنیا به اندازه ای که زور داری حق داری. نه به اندازه ای که حق داری.

وی ادامه داد: حالا که مقاومت زور داشته و توانسته از غزه دفاع کند، دیگر اسرائیل نمی تواند با قتل عام مردم اهداف سیاسی خود را برآوره کند. چرا؟ چون الان فلسطینی ها ثابت کرده اند موشک دارند و می توانند پاسخ دردناکی به تجاوز صهوینیست ها بدهند.

اگر چه الان این عضویت ممکن است به فلسطینی ها اجازه بدهد که از مکانیزم های داخل سازمان ملل علیه جنایات اسرئیل در غزه استفاده کند، اما اینها مانع جنایات اسرائیل نمی شود. این رژیم به قطعنامه های سازمان ملل پایبند نیست. مانع جنایت صهیونیست ها آن زوری است که در موشک ها وجود دارد.

به گفته شیخ الاسلام اگر پیروزی غزه نبود این موضوع سیاسی هم حاصل نمی شد.

او با اشاره به سخنان نماینده آمریکا در سازمان ملل که به هنگام نطق خود در مخالفت با خواست فلسطینی ها گفته بود« فردا صبح که فلسطینی ها از خواب بیدار شوند هیچ چیزی تغییر نکرده و اتفاق خاصی برای آنها نیافتاده است»، گفت: حرف نماینده آمریکا درست است و واقعا برای مردم فلسطین در عرصه عمل و دنیای واقعیت اتفاق خاصی نیافتاده است. اما وقتی حماس یک موشک می زند اتفاق خاص می افتد. اتفاق خاصش این است که اسرائیل دیگر نمی تواند به غزه حمله کند. اگر موشک داشته باشی به غزه حمله نمی شود. نداشته باشی حمله و جنایت می کنند.

دبیر دبیر خانه حمایت از انتفاضه مردم فلسطین در انتها تاکید کرد: امروز نابودی اسرائیل از هر روز دیگری قابل تصورتر و به واقعیت نزدیک تر است. امروز شرایط سیاسی، شرایط نظامی، شرایط راهبردی در منطقه و هم شرایط مردمی نابودی اسرائیل را قابل وصول تر از هر زمان دیگری کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد