ویژه نامه جریان انحرافی برای یاران اخراجی

کد خبر: 175651

آنطور که از جهت گیری این گزارش پیداست، روزنامه ایران با نتشار این گزارش هدفی جز حمایت از جریان انحرافی نداشته است و با برجسته سازی اخراجی ها دولت خواسته است آنها را متهم به حمایت از یک به زعم این روزنامه توهم! به نام جریان انحرافی کند در حالی که به زعم این روزنامه، این افراد همه به دلایل اختلاف سلیقه های ساده که در هر دولتی پیش می آید برکنار شده اند.

ویژه نامه جریان انحرافی برای یاران اخراجی
شفاف: دولت نهم و پس از آن دولت دهم ، علاوه بر حاشیه های بیرونی، حاشیه های درون سازمانی زیادی را در طی حیات خود تجربه کرده است. دو دوره دولت احمدی نژاد بیشترین اخراجی ها را از سطوح پایین مدیریتی مانند مدیرعامل و استاندار و فرماندار گرفته تا سطوح بالاتری چون وزارت داشته است به طوری که دولت نهم و دهم به کنار گذاشتن گاه به گاه وزرای خود شهرت یافته است.
در این میان حلقه اخراجیهای دولت، روز به روز وسیع تر می شود و این اخراجهای گاه به گاه برای رئیس دولت سابقه خوبی را به همراه نداشته است چرا که در هر دوره ،محمود احمدی نژاد با بررسی سابقه و توان هر یک از وزرای خود و با شناخت کامل آنها را برای رای اعتماد به مجلس معرفی کرده است و برای گرفتن رای اعتماد آنها تلاش کرده، به یک باره و بدون دلیل دریک نامه و حکم چند خطی آنها را برکنار کند. اتفاقی نادری که در هیچ یک از دولت ها ی پیشین تا این حجم وسیع واقع نشده است.مصطفی پورمحمدی، محسنی اژه ای، صفار هرندی، منوچهر متکی، پرویز فتاح، داوود دانش جعفری،حداد عادل، باقری لنکرانی، وزیری هامانه در وزارت خانه ها و مهرداد بذر پاش و داوود احمدی نژاد از سطوح پایین تر مدیریتی، تعدادی از افراد اخراجی و یا کنار گذاشته شده در دولت احمدی نژاد بوده اند.البته اخراجیهای دولت نهم و دهم بیشتر از این هاست و این نامها تنها نمونه هایی از این برکنار شده های مقامات دولتی هستند. هرچند دلیل کنار گذاشته شدن این افراد از سوی دولتی ها روشن نشده است اما اظهارات خود این افراد نشان می دهد که دلیل این اخراج ها چیزی جز اعتراض به حلقه یاران نزدیک دولت ، موسوم به جریان انحرافی و انتقاد به عملکرد این عده در دولت نبوده است. اما روزنامه ایران که این روزها از آن به عنوان تریبون جریان انحرافی نام می برند در گزارشی مفصل با عنوان "یاران دیروز" به اخراجی های دولت اشاره کرده و سعی داشته که دلیل اخراج آنها را چیزی فرای مخالفت با جریان انحرافی جلوه دهد.این در حالی است که افرادی چون پورمحمدی و اژه ای با صراحت موضع خود را در قبال دولت و جریان انحرافی مشخص کرده اند .صفار هرندی نیز بارها از جریان انحرافی انتقاد کرده و راه خود را از این جریان جدا دانسته است.باقری لنکرانی نیز مدعی جدا شدن از جریان انحرافی است. این روزنامه به عنوان مثال ازدانش جعفری به عنوان یار محسن رضایی نام برده و منوچهر متکی را یار لاریجانی معرفی کرده است تا به این طریق القا کند که دل آنها با محمود احمدی نژاد نبوده است. روزنامه ایران همچنین از صفار هرندی به نام مردی از کیهان نام برده است که انحراف توهمی! امروز را به فتنه حقیقی گذشته وصل کرده است! آنطور که از جهت گیری این گزارش پیداست، روزنامه ایران با انتشار این گزارش هدفی جز حمایت از جریان انحرافی نداشته است و با برجسته سازی اخراجی ها دولت خواسته است آنها را متهم به حمایت از یک به زعم این روزنامه توهم! به نام جریان انحرافی کند در حالی که به زعم این روزنامه، این افراد همه به دلایل اختلاف سلیقه های ساده که در هر دولتی پیش می آید برکنار شده اند. با این حال، آنچه مسلم است، اخراجیهای دیروز دولت که منتقدین امروز آن هستند ، همه و همه حداقل در ظاهر، از جریان انحرافی تبری جسته اند و راه خود را از جریان انحرافی جدا کرده اند.با این وجود این حجم از اخراخج و برکناری در یک دولت ، به هر دیلیل که باشد نه تنها نکته مثبتی نیست بلکه نشان از این دارد که ظرفیت انقاد پذیری در بدنه آن دولت در آستانه پایینی قرار دارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد