در انتصاب ملک‌زاده تحت فشار بودم/ صالحی را استیضاح می‌کنیم

کد خبر: 151889

صالحی گفته که تحت فشار، ملک‌زاده را به عنوان معاون خود برگزیده است. / وزیر خارجه گفته که درباره اتهامات ملک‌زاده سندی نیست؛ آقای محترم شما باید از منابعی که در اختیار دارید تحقیق می‌کردید. نباید چنین کاری صورت می‌گرفت، حال که انجام شد، صالحی را استیضاح می‌کنیم.

در انتصاب ملک‌زاده تحت فشار بودم/ صالحی را استیضاح می‌کنیم

«محمد شریف ملک‌زاده عضو شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به عنوان معاون مالی و اداری وزارت خارجه منصوب شد» خبری که با واکنش تند نمایندگان در جلسه علنی امروز (یک شنبه) مجلس مواجه شد. به گزارش «فردا»، احمد توکلی از ملک‌زاده به عنوان فردی یاد کرد که صد‌ها برگ پرونده در قوه قضائیه و جاهای دیگر دارد. وی متذکر شد: کسانی در حال پست گرفتن در کشور هستند که دلال سرمایه‌داران بی‌دینی هستند که برای یک بچه‌شان یک ساعت به قیمت ۴۵ میلیون تومان خریداری می‌کنند و برای دو پسرشان بنز می‌خرند به قیمت ۱۶۰ میلیون تومان. اما این فرد می‌شود معاون وزیر! اما در پایان جلسه، نمایندگان با جمع آوری ۲۱ امضاء خواستار استیضاح وزیر امور خارجه شدند. آن‌ها دلیل خود را اینگونه بیان کردند: «نصب محمد شریف ملک‌زاده کارمند انتقالی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان معاون اداری و مالی وزارتخانه بدون توجه به سوابق مسأله‌دار وی که مصالح خارجی نظام را به خطر می‌اندازد.» حجت الاسلام حسین ابراهیمی مسئول هیات تحقیق و تفحص از شورای عالی ایرانیان به «فردا» گفت: ریاست شورا با رئیس جمهور، قائم مقامی با مشایی و دبیری آن با ملک‌زاده است؛ ما مراحلی را طی کردیم و دست آخر بنا بر این شد که گزارش آقایان را بگیریم و نتایج را با نظر کار‌شناسی خود به صحن علنی بیاوریم. از صالحی دلخوریم وی ادامه داد: قراربود سه شنبه این هفته جلسه‌ای با این آقایان داشته باشیم تا نتایج نهایی حاصل شود اما روز گذشته در کمال تعجب شنیدیم که ملک‌زاده پستی بالا‌تر گرفته است. انتظارمان این بود که نیمه راه را‌‌ رها نکنند و هرجایی که دلشان می‌خواهد بروند.

هنوز کار تحقیق و تفحص ما تمام نشده که چنین پستی به این آقا داده‌اند، صالحی در انتصاب ملک‌زاده حتی یک سئوال هم از ما نکرد.

این نماینده با بیان اینکه هنوز کار تحقیق و تفحص ما تمام نشده که چنین پستی به این آقا داده‌اند، افزود: از وزیر خارجه هم دلخوریم، او در انتصاب ملک‌زاده حتی یک سئوال هم از ما نکرد و با کمال تاسف وی را به عنوان معاون خود برگزید. به راحتی نمی‌گذریم، استیضاح می‌کنیم وی ادامه داد: کمیسون امنیت صبح امروز جلسه‌ای داشت که در آن جلسه همگان عصبانیت خود از این اقدام صالحی را بیان داشتند. این انتخاب نه به مصلحت ملک‌زاده است، نه به مصلحت صالحی و نه به مصلحت دولت. ابراهیمی گفت: وزیر خارجه گفته که درباره اتهامات ملک‌زاده سندی نیست؛ آقای محترم شما باید از منابعی که در اختیار دارید تحقیق می‌کردید. نباید چنین کاری صورت می‌گرفت، حال که انجام شد، صالحی را استیضاح می‌کنیم. وی اضافه کرد: اینکه برخی گمان می‌کنند در حد سئوال و تذکر از کنار این ماجرا می‌گذریم کاملا اشتباه است؛ داغ‌تر از این حرف‌ها هستیم. صالحی گفته تحت فشار بودم! محمد تقی رهبر رئیس فراکسیون روحانیون مجلس نیز با تاکید بر اینکه اینگونه نصب‌ها در دولت به مصلحت نظام نیست، به «فردا» گفت: اقدامات جریان وابسته به حاشیه دستگاه اجرایی را درست نمی‌دانیم، نباید از عناصر آن‌ها در جاهای مختلف مهره چینی کنند، خصوصا وزارت خارجه.

وی با انتقاد از صالحی به دلیل انتخاب معاونی که مورد قبول هیچ کس نیست، گفت: این اقدام وزیر سئوالاتی را برای نمایندگان به وجود آورد و آن‌ها را تا حدی عصبانی کرد که حاضر به استیضاح وی شدند. البته تا جایی که خبر داریم، صالحی گفته که تحت فشار، ملک‌زاده را به عنوان معاون خود برگزیده است.
صالحی گفته که تحت فشار، ملک‌زاده را به عنوان معاون خود برگزیده است.
رهبر یادآور شد: هر کسی که از جریان انحرافی بر روی کار بیاید، همین سرنوشت را پیدا می‌کند. آقایان باید حواسشان جمع باشد که نگذارند عزل و نصب‌ها سر و صدا و تنش ایجاد کند. وی گفت: مجلس به قدری از صالحی دلخور است که به طور حتم تا پایان استیضاح وی پیش خواهد رفت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد