تنهایی سالمندان را مضطرب می‌کند

کد خبر: 779953

علت اصلی اضطراب و استرس در دوران بازنشستگی تنهایی و انزوای حاصل از مرگ همسر، دوستان و همچنین ترک فرزندان از خانه است.

تنهایی سالمندان را مضطرب می‌کند

سرویس سبک زندگی فردا: یک متخصص طب سالمندی گفت: تداوم و افزایش استرس و اضطراب در دوران سالمندی موجب فرسودگی و آسیب پذیری سالمندان می‌شود.به نقل از سلامت نیوز ، احمد دلبری افزود: از علت اصلی اضطراب و استرس در دوران بازنشستگی تنهایی و انزوای حاصل از مرگ همسر، دوستان و همچنین ترک فرزندان از خانه است.

تنهایی سالمندان را مضطرب می‌کند

این متخصص طب سالمندان همچنین گفت: بیماری‌های مزمن و کاهش توانایی جسمی افراد در دوران سالمندی، اختلال در خواب، مراقبت از همسر بیمار، تغییر شرایط و محل زندگی، ترس از وابستگی به دیگران، ترس از مرگ و حمایت نشدن، از دیگر عواملی است که باعث ایجاد اضطراب و استرس افراد در دوران بازنشستگی می‌شود.

وی در ادامه به علائم استرس در بازنشستگان اشاره و بیان کرد: افزایش فشار خون، تپش قلب، تندی تنفس، تعریق و سردی دستها، خستگی، اختلال در خواب، کابوس‌های شبانه، کاهش تمرکز، حواس پرتی، افسردگی و در بعضی مواقع پرخاشگری و همچنین علائم گوارشی و تکرر ادرار از نشانه‌های استرس سالمندان است.

دلبری در خصوص راه‌های مقابله با استرس و اضطراب تاکید کرد: یکی از راه‌های مقابله با استرس، برقراری ارتباط با خداست؛ راز و نیاز با پروردگار اثر آرام بخش بسیار در افراد مضطرب ایجاد می‌کند. کمک به اعضای خانواده و اطرافیان، صحبت درباره مشکلات و نگرانی‌ها با خانواده و دوستان، مشغول شدن به کاری در مواقع استرس و شرکت در فعالیت‌های خیرخواهانه و انسان دوستانه، از راه‌های مقابله با اضطراب است.

این متخصص طب سالمندان تصریح کرد: سالمندان می‌توانند با اعضای خانواده به خصوص نوه‌ها ارتباط برقرار کنند، از نوه‌هایشان نگهداری کنند، به موسیقی گوش بدهند و برنامه‌های تلویزیونی را تماشا کنند، فعالیت‌های ورزشی هم به کاهش استرس، کمک بسیار می‌کند وخواب کافی و با کیفیت نیز بسیار کمک کننده است.

احمد دلبری، در پایان اظهارداشت: بعضی سالمندان به علت کم خوابی، دچار بی قراری و استرس می‌شوند که توصیه می‌شود حتما برای رفع این مشکل به پزشک معالج مراجعه کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد