«استرس و بی‌خوابی» عامل ایجاد گل‌مژه چشم

کد خبر: 708796

شاهرخ رامین چشم پزشک،در خصوص علت ایجاد گل‌مژه بر روی پلک چشم گفت: این موضوع می‌تواند به دلایل مختلفی همچون بیماری‌های زمینه‌ای (رزاسه) و یا تغییر شرایط زندگی باشد.

خبرگزاری فارس: یک چشم پزشک گفت: بی‌خوابی و افزایش استرس یا در مواقعی بر اثر افزایش مصرف غذا‌های گرم (همچون گردو، عسل، فلفل، زنجبیل و ادویه دارچین) ترشحات چربی و روان پلک، غلیظ شده و سبب بسته شدن منافذ خروجی چربی می‌شوند.
شاهرخ رامین چشم پزشک،در خصوص علت ایجاد گل‌مژه بر روی پلک چشم گفت: این موضوع می‌تواند به دلایل مختلفی همچون بیماری‌های زمینه‌ای (رزاسه) و یا تغییر شرایط زندگی باشد. وی افزود: محل تماس پلک با قرنیه چشم، غدد چربی تخصصی وجود دارد، حدود ۴۰ غده چربی بر روی پلک بالا و ۴۰ غده چربی بر روی پلک پایینی قرار دارد که وظیفه آن‌ها این است که با هر پلک زدن لایه چربی را روی سطح چشم قرار داده و باعث شادابی و رطوبت چشم شوند. این چشم پزشک اضافه کرد: با تغییر رفتار مثلاً با بی‌خوابی و افزایش استرس و یا در مواقعی با با افزایش مصرف غذا‌های گرم (همچون گردو، عسل، فلفل، زنجبیل و ادویه دارچین) ترشحات چربی و روان، غلیظ شده و سبب بسته شدن منافذ خروجی چربی می‌شوند و در نتیجه باعث ایجاد گل‌مژه بر روی سطح پلک می‌شوند. رامین افزود: گاهی اوقات این توده‌ها پاره شده و محتویات آن به داخل بافت چشم می‌ریزد و سبب ایجاد بافت التهابی می‌شوند. بهترین راه برای جلوگیری از این موضوع دور کردن استرس از زندگی و داشتن خواب منظم و رژیم غذایی مناسب است. وی گفت: همانطور که بی‌خوابی می‌تواند چشم را قرمز کند، گل‌مژه نیز به به دنبال استرس یا بی‌خوابی ایجاد شده و سپس با رعایت سبک زندگی صحیح برطرف می‌شود. این چشم پزشک در خصوص راه درمان این گل‌مژه‌ها گفت: باید پنبه را به آب گرم آغشته کرده و سپس لبه پلک با آن تمیز شود و بعد چشم را با شامپو بچه شست‌وشو داده تا محتویات این گل‌مژه خارج شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد