مومنین در عالم برزخ چگونه با یکدیگر دیدار می‌کنند؟

کد خبر: 661114

در این روایت تصریح شده که مومنان در بهشت برزخی همدیگر را ملاقات می‌کنند و با هم همنشینی دارند؛ در نتیجه خانواده و آشنایان هم در صورت همسانی در درجات برزخی می‌توانند درکنار هم باشند و با هم زندگی موقتی برزخی را تجربه کنند.

مومنین در عالم برزخ چگونه با یکدیگر دیدار می‌کنند؟
سرویس سبک زندگی فردا: بر اساس روایات انسان ها، اعم از مومن و کافر بعد از مرگ و در حیات برزخی یکدیگر و از جمله بستگان خود را دیدار خواهند کرد. در این باره روایات متعددی نقل شده که به دو نمونه از آن اشاره می‌شود:
عالم برزخ
۱. در حضور امام صادق(ع) سخن از ارواح مومنان به میان آمد، حضرت فرمود: «ارواح المومنین یلتقون؛ ارواح مومنان در برزخ با هم ملاقات و دیدار می‌کنند».
آنگاه شخصی با تعجب و شگفتی از حضرت پرسید: آیا ملاقات می‌کنند؟ فرمود: «نعم و یتسائلون و یتعارفون حتی اذا رایته قلت: فلان؛(۱) بلی، و با یک دیگر گفتگو می‌نمایند و همدیگر را می‌شناسند. وقتی کسی را دیدی، می‌گویی فلانی است».
۲. در روایت دیگر درباره دیدار همه انسان‌ها با هم مسلکانش سخن گفته است، راوی می‌گوید: به امام صادق (ع) عرض کردم: ارواح مومنان کجاست؟ حضرت فرمود:
«ارواح المومنین فی حجرات فی الجنه، یاکلون من طعامها و یشربون من شراب‌ها و یتزاورون فیها؛(۲) ارواح مومنین در منازل بهشت‌‌اند. از طعام‌های آن می‌خورند. از نوشیدنی‌های آن می‌نوشند. همدیگر را می‌بینند و زیارت می‌نمایند».
در این روایت تصریح شده که مومنان در بهشت برزخی همدیگر را ملاقات می‌کنند و با هم همنشینی دارند؛ در نتیجه خانواده و آشنایان هم در صورت همسانی در درجات برزخی می‌توانند درکنار هم باشند و با هم زندگی موقتی برزخی را تجربه کنند. پی‌نوشت‌ها: ۱. برقی، محاسن برقی، نشر دار الاحیا التراث العربی، بیروت، ۱۴۰۸ ق، ص ۱۷۸. ۲. همان، ص ۱۷۸.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد