تلویزیون به دنبال «مانکن» است !

کد خبر: 413325

متاسفانه در سالهای اخیر شاهد روندی در تلویزیون بوده ایم که عملا مفهوم مجری را به مانکن و مدل (اعم از مونث و مذکر) تقلیل داده. به گمانم این تقلیدی است است از شبکه های عربی و برخی شبکه های نازل تجاری آمریکایی.

به گزارش «فردا» شهاب اسفندیاری استاد دانشگاه در صفحه گوگل پلاس خود نوشت:
در یک وایبر وارده اعلام شده که یک برنامه تلویزیونی برای اجرای یک برنامه گفتگو محور نیازمند انتخاب یک مجری حزب اللهی است. آنچه مایه تعجب و تاسف است اینکه از جمله ویژگی های مورد نیاز برای این مجری این است که دارای ظاهری زیبا و خوشرو باشد!
متاسفانه در سالهای اخیر شاهد روندی در تلویزیون بوده ایم که عملا مفهوم مجری را به مانکن و مدل (اعم از مونث و مذکر) تقلیل داده. به گمانم این تقلیدی است است از شبکه های عربی و برخی شبکه های نازل تجاری آمریکایی. در شبکه های مهم و معتبر جهان اتفاقا بهترین مجری ها و گويندگان لزوما زیبا نیستند. آیا در آمریکا اپرا وینفری و لاری کینگ و کریستین امانپور به خاطر زیبایی مجری برنامه گفتگو محور شدند؟ در انگلستان آیا جرمی پکسمن، اندرو مار، جان اسنو و کرستی وارک بخاطر زیبایی مجری برخی از مهمترین برنامه ها و بخش های خبری شده اند؟
این چه ابتذالی است که ما دچارش شده ایم که مشتی مجری مانکن که از خودشان دو کلام حرف حساب نمی توانند بزند و فقط مثل ماشین از روی متن می خوانند شده اند مجری های مهمترین بخشهای خبری و برنامه های گفتگو محور؟ و جالب این که در این میان نشانه های تبعیض جنسیتی و سنی هم دیده می شود. انگار صرفا از زنان مجری زیبا و جوان برای لذت بصری مردان قرار است استفاده شود و فهم و شعور و سواد و توانایی آنها در اجرا اصلا اهمیت ندارد.
واقعا چرا کمتر مجری زنی بالای 40 سال در اخبار و برنامه های تلویزیون ما امکان ادامه کار دارد، در حالی که آقای حیاتی از زمان مادها تاکنون همچنان می تواند گوینده خبر باشد؟
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد