حماسه 9 دی تجلی اراده حق در مقابل باطل بود / میراث خواران انقلاب پیچیده‌تر به میدان خواهند آمد

کد خبر: 238756

اتفاقی که در 9 دی افتاد این بود که مردم خودشان قهرمان تاریخ خودشان شدند . مردم یک حماسه خلق کردند و خود آغاز گر لبیک گویی بودند . این ها کلید واژه های برجسته 9 دی استبر آورد من این است که باید منتظر آن باشیم چرا که میراث خواران انقلاب دست بردار نیستند . بلکه این بار پیچیده تر و عمیق تر برای مصادر انقلاب به میدان می آیند

حماسه 9 دی تجلی اراده حق در مقابل باطل بود / میراث خواران انقلاب پیچیده‌تر به میدان خواهند آمد
سرویس سیاسی«فردا»: رئیس کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت : حماسه 9 دی در واقع تجلی اراده حق و ظهور و بروز تمام قد آن در مقابل جریان باطل بود و در این حماسه درخشان مردم خودشان قهرمان تاریخ خودشان شدند .
مرتضی طلایی در نشست "میراث داران و میراث خواران انقلاب اسلامی" همراه با نقد و بررسی کتاب آموزه های سیاسی قیام عاشورا و حماسه 9 دی که در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد ، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار کرد : از نگاه من میراث داران کسانی هستند که خودشان را برای اهداف متعالی انقلاب می خواهند و میراث خواران کسانی هستند که اهداف متعالی و انقلاب را برای خودشان می خواهند .
وی با بیان اینکه حماسه 9 دی حماسه ای نبود که برای اولین بار در کشور روی دهد و ما در تاریخ پیشینه های فراوانی همانند 9 دی داشته ایم و بدون شک در آینده نیز اینچنین حماسه ها را در صحنه های گوناگون خواهیم داشت ، گفت : ما از انقلابی سخن می گوییم که ریشه آن در حوزه های دینی قرار دارد و ریشه در فرهنگ عاشورا دارد و فلسفه وجودی آن فراهم کردن شرایطی است تا انسان بتواند سیر تکاملی خود را طی کند .از این منظر حماسه 9 دی در واقع تجلی اراده حق و ظهور و بروز تمام قد حق در مقابل جریان باطل است . .
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر با خاطرنشان کردن این مطلب که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ما شاهد جریان های گوناگونی بودیم که در مقابل انقلاب ما قرار داشتند بیان کرد : عموما این جریانات رویکردشان مقابله با اسلام ناب محمدی بوده است .
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه عموما در بزنگاه های تاریخی و نهضت های صد سال اخیر در کشورمان مانند مشروطه خواهی و یا نهضت جنگل این روشنفکران بودند که این جریانات را به انحراف کشاندند، افزود : حتی در زمان پیامبر ، رویداد غدیر و مسئله جانشینی نیز بحث قدرت طلبی و نقش خواص بود که اسلام را با مشکل روبه رو کرد و امامت که حق حضرت علی (ع) بود به بهانه های واهی از ایشان گرفته شد .
وی با تاکید اینکه نبود شناخت و دانایی و بصیرت در خواص جامعه و جریان روشنفکری که مبانی دینی در آن دیده نشده ، موجب مشکلات جامعه می شود ، عنوان کرد : محصول این نگاه ها بود که امروز جامعه اصیل و روستایی ما به 30 درصد کاهش رسیده و جمعیت مصرف کننده شهرها افزایش یافته و متاسفانه طلاق در نسل معاصر در 5 سال اول زندگی به مرز 38 درصد رسیده است .
عضو شورای شهر تاکید کرد : اتفاقی که در 9 دی افتاد این بود که مردم خودشان قهرمان تاریخ خودشان شدند . مردم یک حماسه خلق کردند و خود آغاز گر لبیک گویی بودند . این ها کلید واژه های برجسته 9 دی است .
وی با اشاره به اینکه ما در سال 78 نیز مانند سال 88 حوادثی را شاهد بودیم که آن زمان نیز توسط خود مردم جلوی آن حوادث گرفته شد ، گفت : اما این بار در 9 دی مردم به دلیل اهانت هایی که به باورهایشان شده بود و هتک حرمت روز عاشورا غیرت دینی اشان را جریحه دار کرد و به میدان آمدند .
عضو شورای شهر با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشگاه ها باید کرسی آزاد اندیشی داشته باشند و انتظار رهبری از دانشجویان این است که پدید آورنده بصیرت در جامعه باشند، عنوان کرد : از این منظر حماسه 9 دی استمرار ولایت مداری است .
وی با تاکید اینکه شاخص های حماسه 9 دی، ولایت مداری، فعال بودن و به روز بودن در مسائل جامعه ، امیدوار بودن، بصیرت و دانایی بوده است، افزود : عمق فرهنگ عاشورایی در وجود مردم در حماسه 9 دی تجلی پیدا کرد . محرم دو بال دارد یک بال عشق و محبت به امام حسین که با سوگواری در این ایام به انجام می رسد و بال دیگر آن معرفت است که در حماسه 9 دی مردم به واسطه این معرفت حضور یافتند . این حرکت یک حرکت صد در صد خود جوش بود که در تمام نقاط کشور به یکباره همچون معجزه ای روی داد .
طلایی در بخش دیگری از سخنانش با مطرح کردن این سئوال که آیا می توانیم تضمین کنیم که در آینده انقلاب ما مجددا دچار عارضه ای نخواهد شد ، تصریح کرد : بر آورد من این است که باید منتظر آن باشیم چرا که میراث خواران انقلاب دست بردار نیستند . بلکه این بار پیچیده تر و عمیق تر برای مصادر انقلاب به میدان می آیند .
وی افزود : آن ها بر این باور بودند که این انقلاب در محرم به پیروزی رسید و در عاشورا به اوج خود دست یافت پس از این محرم می توانیم برای مقاصد خود بهره جوییم در حالیکه غافل از این بودند که مردم ما حواسشان جمع است .
عضو شورای شهر تاکید کرد: امروز جوان دانشجوی مسلمان و ولایت مدار ما باید برای انتقال فرهنگ عاشورا و 9 دی در جامعه با توجه به شرایط محیطی و زمانی خود بکوشد .
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر با اشاره به جملاتی از آیت الله بهجت مبنی بر اینکه " ما آمده ایم زندگی کنیم تا قیمت پیدا کنیم نه اینکه با هر قیمتی زندگی کنیم" ، اظهار کرد: امروز انقلاب ما بر سه اساس اصول، ساختارها و رفتارها و عملکردها امتداد یافته است که در بحث اصول و ساختارهای آن حرفی نیست اما باید در موضوع عملکرد مسئولین نقد وجود داشته باشد که این مهم نیز باید در دانشگاه ها به انجام رسد و برای موضوع گفتمان دهه چهارم که گفتمان پیشرفت در جامعه است نشست ها، همایش ها و فراخوان های لازم به انجام رسد . ما نیز در کمیسیون فرهنگی شورای شهر پشتیبانی لازم را از این برنامه های دانشجویی به طور قطع به عمل می آوریم چرا که این اقدام را ادای دین خود به انقلاب اسلامی می دانیم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد