خانم‌ مصاحبه‌کننده با احمدی‌نژاد که بود/ خواننده زن فرانسوی اسلام آورد/ آخرین نرخ سکه و ارز در بازار/ شادترين استانهاي ايران كدامند؟

کد خبر: 223494
برخی از اخبار امروز تاکنون به این شرح است: خانم‌ مصاحبه‌کننده با احمدی‌نژاد که بود مشرق: به دنبال مصاحبه خبرنگار مشهور ال مانیتور و شورای روابط آتلانتیک با رئیس جمهوری ایران در حاشیه سفر به سازمان ملل، مشرق روایتی از پشت پرده خانم خبرنگار منتشر می­ کند.

" باربارا اسلوین " کیست؟

خانم " باربارا اسلوين " يكي از مفسران دائم سياست خارجه آمريكا در "نشنال پابليك راديو"، " Public Broadcasting System " و شبكه " C-SPAN " است.

وي قبل از آنكه به خارج از آمريكا حركت كند، نويسنده و ويراستار بخش "بازبيني هفته" روزنامه آمريكايي "نيويورك‌تايمز" بوده است. باربارا مدرك ليسانس خود را در رشته زبان و ادبيات روسي در دانشگاه هاروارد كسب كرده است و در دانشگاه دولتي لنينگراد نيز تحصيل كرده است.

وي يكي از اعضاي " شوراي روابط خارجي " و "شورای آتلانتیک"، "مركز وودرو ويلسون" و "مؤسسه صلح" است.

باربارا اسلوین

باربارا در ظاهر و به صورت مشهور عضو سه مرکزی است که توسط معاون خارجي وزارت اطلاعات دولت دهم به عنوان مراکز برانداز در جنگ نرم علیه ایران معرفی شده است [3] و علی ­الظاهر هرگونه ارتباط اعم از مصاحبه، مشاوره و دیدار با آنها خلاف امنیت ملی محسوب می­شود.

باربارا و سفر به ایران

باربارا بنابر اظهارت خودش، تا به حال موفق شده است 8 بار از سال 1996 تا به حال به ایران سفر کند و اولین سفر وی در دوران سازندگی بوده است و آخرین سفرش نیز به دلیل برگزاری اجلاس غیر متعهدها وارد ایران شده است و با وزیر خارجه ایران به صورت اختصاصی مصاحبه داشته است.

آخرین سفر باربارا به ایران

وي كه قبلا به ايران آمده و با آقایان هاشمي‌رفسنجاني و موسوي ملاقات داشته، طي مقاله‌اي در مجله واشنگتن تايمز به كمك " سعاد جعفرزاده " (دختر يكي از كارمندان فعلي دفتر حافظ منافع ايران در واشنگتن)، از موسوي حمايت كرده و عليه بسيج مقاله نوشته ‌است.

طبق مقررات جمهوري اسلامي ايران، نهاد مسوول اعطاي رواديد خبرنگاري به اتباع خارجي ، اداره كل رسانه­ هاي خارجی وزارت ارشاد اسلامي است؛ اين اداره كل با موافقت وزارت اطلاعات، نسبت به اعطاي رواديد به خبرنگاران خارجي اقدام مي­ كند؛ پس از انتخابات رياست جمهوري، سفر خبرنگاران رسانه های بيگانه و غربی تا حدودی محدود شده است و صدور رواديد خبرنگاري ، غالبا يك امتياز براي آنان محسوب مي­ شود .

اتصال میان باربارا و معاندین ایرانی خارج از کشور

در حركت ديگر، باربارا اسلوين به همراه " مهدي جدي‌نيا" كه در تلويزيون " win tv " كه صاحب آن شخصي بنام "بهروز بهبودي" است و از دين اسلام به مسيحيت روگرادانيده است! ، با هدف براندازي ايران با سناتور جمهوريخواه "مك ­ كين" كار مي‌كند، مقالاتي را عليه ايران نوشتند.

اسلوين، معاون سردبير بخش جهان و امنيت ملي در روزنامه آمريكايي‌ واشنگتن‌تايمز "قبل از آن‌كه در ژوئيه سال 2008 به روزنامه واشنگتن‌تايمز بپيوندد، نويسنده كتاب سال 2007 درباره ايران با عنوان " دوستان تلخ، دشمنان صميمي: ايران، آمريكا و مسير پيچيده به سمت تقابل " بود

باربارا در کنار شغل خبرنگاری، به عنوان یکی از متخصصین و تئوریسین های کاخ سفید به حساب می آید

اسلوين مي‌نويسد كه براي نوشتن اين كتاب از حمايت مالي مركز "وودرو ويلسون" برخوردار بوده است. اسلوين در اين كتاب بارها از خاتمي به عنوان فردي روشنفكر و اصلاح‌طلب ياد مي‌كند و از رئيس جمهور كنوني ايران با به كاربردن واژه‌هائي حاكي از عدم آگاهي و عدم تجربه سخن مي‌گوید و مي‌توان گفت دولت خاتمي را تأييد و دكتر احمدي نژاد را به عنوان فردي به شدت مخالف آمريكا محكوم نمايد.

وی همچنین با ایرانیان دیگری همچون "ولی­ رضا نصر" پسر "حسین نصر"، "بابک یکتافر" سایت واشنگتن پریزم، "سعاد جعفر زاده" دختر یکی از مدیران دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن، "اکبر گنجی" اصلاح ­طلب فراری از کشور، شرکت در برنامه وین­تی­وی و اجرای برنامه با "مهدی جدی­ نیا" ارتباط داشته و علیه جمهوری اسلامی ایران صحبت و گفتگو می­ کند.

شرکت باربارا در میتینگ ها و کنفرانس های ضد ایرانی - باربارا در کنار بابک یکتافر

باربارا در مهمانی ولی رضا نصر در کنار سفیر پاکستان در آمریکا و سجاد کریم پور

باربارا با مهدی جدی نیا و بهبودی در برنامه های تلویزیونی علیه ایران شرکت می کند

شرکت باربارا در میتینگ­ ها و برنامه ­های ضد ایرانی یکی از برنامه­ های همیشگی اسلوین، شرکت در میتینگ ­ها و برنامه­ های ضد ایرانی است که توسط معاندین و فراری ­های اصلاح طلب و سلطنت ­طلب برگزار می ­شود. به عنوان مثال یکی از این برنامه­ ها، شرکت در در مراسمي با عنوان "شب همبستگی با روزنامه نگاران ایراني دربند" بوده است که در واشنگتن برگزار شد، "رابرت درايفوس" نويسنده مجله آمريكايي "نيشن " (Nation) و مدیر سابق جمع آوری اطلاعات زیر زمینی در نشریه " میدل ایست اینتلیجنس رویو" با شالي سبز بر گردن به سخنراني پرداخت .
باربارا در مراسم شب همبستگی با روزنامه نگاران ایراني دربند در اين مراسم كه با حضور جمع بسيار محدودي از ضد انقلابيون ايراني و آمريكايي در سالن رقص مركز مالوين در دانشگاه جرج واشنگتن برگزار گرديد، علاوه بر درايفوس، "اكبر گنجي" ضد انقلاب فراري از كشور، "ایران داور اردلان" و "جکی لیدن" از كاركنان رادیو ملی آمریکا (NPR) و "فريبا داوودي مهاجر" سخنراني كردند

درایفوس در مراسم شب همبستگی با روزنامه نگاران ایرانی دربند

ارتباط میان باربارا و شورای آتلانتیک شورای آتلانتیک در کنار اینکه یکی از اندیشکده ­های مهم و مؤثر در سیاست خارجی ایالات متحده به حساب می­ آید، یکی از نهادهای امنیتی نیز به شمار می ­رود، این اندیشکده رابطه نزدیکی با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یا همان ناتو دارد به گونه ­ای که آندرس فوگ راسموسن دبیر کل ناتو درباره این شورا می­گوید: شورای روابط آتلانتیک اندیشکده ه­ای برجسته با شهرت و عملکرد مؤثر و دیرینه است؛ در کنار بالا بودن سطح امنیتی این شورا، نیم نگاهی به اعضای اصلی این شور، سطح نفوذ اعضا در کاخ سفید را نشان می­ دهد.
در فوریه 2009، جیمز جونز، رئیس سابق شورای آتلانتیک، به عنوان مشاوراوباما مشاور در موضوع امنیت ملی انتخاب شد، "سوزان رایس" یکی دیگر از اعضای شورا به عنوان سفیر آمریکا به سازمان ملل رفت، "ریچارد هالبروک" به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در افغانستان و پاکستان انتخاب شد، خانم"آنه ماری اسلاتر" مدیر برنامه­ ریزی سیاست در وزارت امور خارجه شدند.

چند سؤال از رئیس جمهور محترم و تیم رسانه ­ا ی دولت

* آیا تیم رسانه ­ای دولت محترم از سوابق خبرنگاران و مؤسسات غربی اطلاعی ندارد که به راحتی به هر درخواست مصاحبه ای پاسخ مثبت می دهد؟

*آیا دادن روادید به اشخاص معلوم حالی همچون باربارا اسلوین بدون اطلاع نهادهای امنیتی بوده است یا جریانی پشت پرده خواهان ورود و یا مصاحبه مسؤلان نظام با چنین افرادی است؟

* آیا رئیس جمهور محترم نباید از تیم مشاوران و نهادهای امنیتی مرتبط با ایشان بپرسند که سوابق خبرنگارانی که تمایل به گرفتن مصاحبه ویژه و اختصاصی دارند چیست؟

و....

عکس یادگاری باربارا با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاش
خواننده زن فرانسوی اسلام آورد /عکس فارس: دیامس خواننده و نوازنده زن فرانسوی است که اخیرا با انتشار کتابی اعلام کرد اسلام گزیده و حجاب اختیار کرده است. پایگاه خبری نورت مصر، دیامس با نام اصلی «میلانی جورجیادس» البته در نوامبر 2009 در حالی که حجاب داشت از یکی از دانشگاه‌های فرانسه خارج شده بود و در آنجا از بیان هرگونه مطلبی درباره وضعیت پوشش خود به رسانه‌ها امتناع کرده بود.
اما این روزها با انتشار کتابش با عنوان «حسب حال دیامس» همگان را از زندگی، سختی‌ها و نهایتا اسلام آوردن و انتخاب حجاب آگاه کرده است. وی در این این کتاب از زندگی بدون پدر و ورود به عرصه نوازندگی و همراهی‌اش با خواننده‌های آمریکایی و بازیگران فرانسوی و به دست آوردن مال و شهرت سخن می‌گوید و می‌گوید: در اوج موفقیت از افسردگی شدیدی رنج می‌بردم و بارها به روانشناسان مختلفی مراجعه کردم اما هیچ کدام کمکی به من نکردند. دیامس 32 ساله که دارای کودکی 4 ساله به نام مریم است، می‌افزاید: راه حل خلاص شدن از افسردگی را در نماز و قرائت قرآن یافتم و نهایتا هنگامی که در دسامبر 2008 به جزیره موریس سفر کردم، شخصا اسلام گزیدم. وی با بیان اینکه از آن زمان تصمیم گرفتم حجاب داشته باشم و مرکزی برای حمایت از ایتام ایجاد کنم، درباره واکنش‌ها به اسلام آوردنش می‌گوید: انتخاب حجاب برای بسیاری از اطرافیانم عجیب‌تر از تغییر دینم بود. دلار آزاد 3230 تومان شد/ سکه درحال‌صعود مهر: قیمت دلار امروز دوشنبه در بازار آزاد تهران به 3230 تومان و سکه تمام بهار آزادی به یک میلیون و 255 هزار تومان رسید. امروز دوشنبه هر قطعه سکه تمام طرح جدید و قدیم به یک میلیون و 255 هزار تومان، نیم سکه به 627 هزار تومان، ربع سکه به 313 هزار تومان، سکه گرمی به 160 هزار تومان، هر گرم طلای 18عیار به 117هزار تومان و هر اونس طلا در بازارهای جهانی به 1771 رسیده است. قیمت دلار در بازار آزاد تهران 3230 تومان، یورو 4160 تومان، پوند 5260 تومان و درهم 880 تومان اعلام شده است. در همین حال، جدیدترین قیمت انواع ارز و سکه به شرح جدول ذیل است:
نوع ارز قیمت (تومان)
دلار 3230
یورو 4160
پوند 5260
درهم 880
نوع سکه قیمت (هزارتومان)
سکه تمام طرح قدیم 1255000
سکه تمام طرح جدید 1255000
نیم سکه 627000
ربع سکه 313000
1 گرمی 160000
شادترين استانهاي ايران كدامند؟ ايسنا: شادكامي بخش مهمي از كيفيت زندگي و بالاتر از هر ثروتي به‌شمار مي‌رود و با بسياري از مؤلفه‌هاي سلامت رابطه نزديكي دارد. در ادبيات، افلاطون شادكامي را حالت تعادل و هماهنگي ميان سه عنصر استدلال، هيجان، و اميال و ارسطو آن را زندگي معنوي مي‌داند.پژوهشگراني كه در اين باره دست به تحقيق زده‌اند، از شخصيت، عزت نفس، اعتقادات مذهبي، سرمايه اجتماعي - فعاليت‌هاي اوقات فراغت، ورزش هفتگي، نداشتن سابقه بيماري عصبي، خوش‌بيني به زندگي و بسياري از موارد ديگر، به عنوان عوامل مؤثر در پديده شادكامي افراد ياد كرده‌اند.

نتايج يك پژوهش بر روي 27 هزار و 883 ايراني 18 تا 65 سال در كشور نشان داده است كه بيشتر مردم كشور (39.3 درصد) از شادكامي سطح متوسطي برخوردارند. 35.4 درصد نيز شادكامي خود را كم توصيف كرده‌ و در اين ميان، تنها 3 درصد خود را در سطح «بسيار زياد» شادكام مي‌دانند.

در اين پژوهش كه از هر استان كشور دست كم 800 نفر بررسي شده‌اند، سطح شادكامي با پرسش: «آيا فردي با نشاط و شاداب هستيد؟» در پنج سطح «بسيار زياد»،‌ «زياد»، «نه زياد، نه كم»،‌ «كم» و «بسيار كم» مورد سنجش قرار گرفت.

شادترين استانهاي ايران

يافته‌هاي پژوهش « شادكامي مردم ايران و عوامل موثر بر آن» از ميان 30 استان مورد بررسي، استان زنجان را با 3/69 ميانگين امتياز شادكامي، شادترين استان كشور معرفي كرده است و از يزد با 3/12 ميانگين امتياز شادكامي، به عنوان پايين‌ترين سطح شادكامي نام برده است.

همچنين استانهاي گلستان، بوشهر، هرمزگان و كردستان از ميزان شادكامي بالاتري از خط ميانگين برخوردار بوده‌اند.

كاهش شادكامي با هر سال افزايش سن

از ديگر نتايج قابل توجه اين پژوهش، كاسته شدن يك درصد از شادكامي افراد به‌ازاي افزايش هر يك سال به سن آنهاست.

مجردها، شادتر از متاهل‌ها

يافته‌هاي به دست آمده از اين تحقيق نشان داده است كه افراد مطلقه/بيوه و متاهل از سطح شادكامي كمتري نسبت به افراد مجرد برخوردارند؛ به‌گونه‌اي كه افراد مطلقه / بيوه 1.70 و افراد متاهل 1.11 برابر نسبت به افراد مجرد، سطح شادكامي كمتري دارند.

دانش‌آموزان و دانشجويان شادتر از خانه دارها و شاغلین

يافته‌هاي پژوهش فوق همچنين از اين حكايت مي‌كند كه افراد داراي سطح تحصيلات بيشتر نسبت به افراد كم سوادتر، شادترند و در سطوح تحصيلي پايين‌تر، كاهش شادكامي نمايان‌تر است.

همچنين افراد خانه‌دار، شاغل و بيكار نسبت به دانش‌آموزان/ دانشجويان به ترتيب 1.39، 1.32 و 1.40 برابر سطح شادكامي كمتري دارند.

درآمد بالاتر، شادكامي بيشتر

نتايج اين تحقيق در ادامه اين موضوع را مورد تاكيد قرار داده است كه افراد در سطوح اقتصادي پايين‌تر در مقايسه با افراد در سطح اقتصادي «خوب/ بسيار خوب» به صورت

معناداري، سطح شادكامي كمتري دارند. به‌گونه‌اي كه افراد در سطوح اقتصادي ارزيابی

شده در دسته‌بندي «نه خوب/ نه بد»، «بد» و «بسيار بد» به ترتيب احتمال 1.75، 2.14 و 2.33 برابر نسبت به افراد داراي وضعيت اقتصادي بسيار خوب، وضع شادكامي خود را نامناسب‌تر گزارش كرده‌اند.

تاثير معنادار سلامت بر سطح شادكامي

بر اساس نتايج حاصله از اين پژوهش كه توسط دكتر علي منتظري، عضو هيات علمي جهاد دانشگاهي و همكاران انجام شده است، افرادي كه از سطوح «پايين‌تر» سلامت برخوردار بوده‌اند، در مقايسه با افراد داراي سطح سلامت «بسيار خوب» به صورت معناداري شادكامي خود را كمتر ارزيابي كرده‌اند. به گونه‌اي كه افراد در سطوح «خوب»، «نه خوب/ نه بد»، «بد» و «بسيار بد» به ترتيب به احتمال 2.28، 5.18، 7.84 و 7.82 برابر نسبت به افراد داراي سطح «بسيار خوب»، وضعيت شادكامي خود را نامناسب‌تر گزارش كرده‌اند.

طبق اين پژوهش ابتلا به بيماري‌هاي مزمن تاثير چنداني بر ميزان شادكامي ندارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد