قطور در اثر زلزله ۶۰ بار لرزید/تداوم زمین لرزه ها

کد خبر: 978808

مدیریت بحران آذربایجان غربی از وقوع بیش از ۶۰ زمین لرزه و پس لرزه در منطقه قطور خوی طی امروز یکشنبه چهارم اسفندماه و تداوم پس لرزه ها خبر داد.

قطور در اثر زلزله ۶۰ بار لرزید/تداوم زمین لرزه ها

خبرگزاری مهر: مدیریت بحران آذربایجان غربی از وقوع بیش از ۶۰ زمین لرزه و پس لرزه در منطقه قطور خوی طی امروز یکشنبه چهارم اسفندماه و تداوم پس لرزه ها خبر داد.

امیرعباس جعفری با بیان اینکه از ساعت ۹ و ۲۳ دقیقه امروز تاکنون بیش از ۶۰ زمین لرزه در منطقه قطور خوی بین ۲.۵ تا ۵.۹ ریشتر رخ داده است افزود: پس لرزه‌ها در این منطقه تداوم دارد.

وی با بیان اینکه با وجود وقوع دو زمین لرزه بزرگ ۵.۷ و ۵.۹ ریشتری در این منطقه خسارات جانی در منطقه نداشتیم ادامه داد: در ۴۳ روستای این منطقه خسارات بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی در بخش واحدهای روستایی و نیز خسارات به ۵۰۰ رأس دام را شاهد هستیم.

جعفری از ایجاد سه کمپ استقرار زلزله زدگان در این کمپ‌ها خبر داد و عنوان کرد: تمامی تجهیزات و نیروهای امدادی از زمان وقوع زمین لرزه تاکنون در منطقه مستقر بوده و مشغول امداد رسانی هستیم.

وی در خصوص زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در منطقه زرآباد خوی و قطعی برق و تلفن در این منطقه اضافه کرد: به علت وقوع زمین‌لرزه در یک منطقه کوهستانی، تمام خطوط ارتباطی و برق منطقه قطع شده و با سیستم‌های ماهواره‌ای با افراد و مسئولان حاضر در منطقه ارتباط برقرار کردیم.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی از اتصال برق در مناطق زلزله زده خبر داد گفت: مردم شهرهای شمالی از جمله خوی و سلماس به دلیل ترس از تداوم زلزله و پس لرزه‌ها در خیابان‌ها حضور داشتند که هم اکنون شهر به حالت عادی بازگشته است.

زلزله قطور خسارت گسترده در پی نداشت و تاکنون زخمی شدن بیش از ۷۵ نفر، تلف شدن بیش از ۵۰۰ رأس دام و وارد شدن خسارت کلی و جزئی به خانه‌های ۴۳ روستا در شهرستان‌های خوی و سلماس مشخص شده‌است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد