انهدام باند کلاهبرداران حرفه ای با ۱۰۰ شاکی

کد خبر: 975365

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از انهدام اعضای باند ۷ نفره کلاهبرداری با ۱۰۰ شاکی خبر داد و گفت: متهمان به بهانه فروش لیزینگی خودرو از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند.

انهدام باند کلاهبرداران حرفه ای با ۱۰۰ شاکی

خبرگزاری مهر: سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور گفت: چندی قبل کارآگاهان با دریافت اخباری دریافتند شرکتی در غرب پایتخت با وعده پیش فروش خودروهای ایرانی مبالغی را از شهروندان اخذ کرده است.

وی بیان داشت: پس از استعلامات لازم از مراجع ذی صلاح، مشخص شد این شرکت فاقد هرگونه مجوز برای فعالیت در زمینه خودرو است.

این مقام انتظامی عنوان کرد: در گام نخست تحقیقات کارآگاهان اداره چهاردهم به آدرس اعلامی مراجعه و مشخص شد بیست روز پیش شرکت محل مذکور را تخلیه و به یکی دیگر از مناطق تهران نقل مکان کرده اند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه کارآگاهان در تحقیقات پلیسی موفق شدند آدرس جدید شرکت را در جنت آباد جنوبی به دست بیاورند، ادامه داد: تردد اعضای شرکت تحت کنترل درآمد و تیمی از کارآگاهان به صورت نامحسوس به محل جدید شرکت مراجعه کردند.

وی توضیح داد: تحقیقات پلیسی نشان از این داشت، اعضای شرکت مذکور ۴ زن و ۲ مرد مشغول ثبت قرار داد پیش فروش خودرو هستند ولی مدیریت شرکت در محل حضور نداشت و پس از دستگیری کلیه اعضا، مدیر شرکت نیز پس از حضور در محل شرکت دستگیر شد.

سرهنگ تقی پور ادامه داد: اعضای این باند کلاهبرداری شامل ۵ زن ۲۸ تا ۴۰ ساله و ۲ مرد ۳۵ تا ۴۰ ساله ضمن اعتراف به بزه انتسابی اظهار داشتند از چند ماه پیش از طریق آگهی در سایت‌های خرید و فروش در اینترنت به جذب مشتری پرداخته و با وعده پیش فروش اقساطی خودروهای ایرانی تاکنون موفق به ثبت ۱۰۰ قرارداد به ارزش ۲۰ میلیارد ریال با شهروندان شده اند.

وی اضافه کرد: یکی از متهمان زن به نام " مهشید" ۴۰ ساله دارای سوابق متعدد کلاهبرداری بوده و در سال ۹۰ به اتهام کلاهبرداری از شهروندان با وعده پرداخت وام، چندین بار توسط کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شده و پس از گذران دوره محکومیت دوباره به کلاهبرداری پرداخته و این بار به جای پرداخت وام با وعده فروش خودرو اقدام به فریب شهروندان کرده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی در پایان گفت: کلیه متهمان با دستور مقام قضائی به منظور انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی شاکیان و مال باختگان احتمالی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی هستند و افرادی که به این شیوه توسط شرکت مذکور از آنان کلاهبرداری شده می‌توانند برای شناسایی متهمان و طرح شکایت به پلیس آگاهی تهران معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری مراجعه کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد