تشریح اقدامات امدادی در استان‌های سیل‌زده

کد خبر: 935877

رئیس سازمان امداد و نجات اقدامات امدادی انجام شده در استان‌های سیل‌زده کشور را تشریح کرد.

تشریح اقدامات امدادی در استان‌های سیل‌زده

خبرگزاری مهر: مرتضی سلیمی با اشاره به وضعیت استان‌های متأثر از سیل، آب‌گرفتگی، برف و کولاک اظهار کرد: در ۳۱ استان کشور بیش از ۲۱۴۵ شهر، روستا و محور کوهستانی به ۴۴۵ هزار نفر از هموطنان امدادرسانی شده، به بیش از ۲۲۷ هزار نفر اسکان اضطراری داده و ۴۴۸۷ نفر توسط نیرو‌های امدادی و بالگرد به مناطق امن انتقال یافته‌اند.

وی افزود: در این روز‌ها ۴۸۰۹ دستگاه خودرو از برف رهاسازی و بیش از ۵۸۱۵ مورد تخلیه آب از منازل انجام شد. بیش از ۱۸ هزار نیروی عملیاتی در قالب ۴۲۰۰ تیم امدادی در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با اشاره به نکات برجسته عملیاتی روز‌های گذشته این سازمان گفت: یکی از نکات برجسته عملیات روز‌های گذشته، استفاده از توان امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر بوده که در این مدت نسبت به انتقال بیش از ۷۴۴ هزار کیلوگرم اقلام غذایی و زیستی طی ۸۰۹ ساعت پرواز بالگرد‌های جمعیت و انتقال ۲۷۳۷ از امدادگران و نجاتگران اقدام کرده است.

سلیمی یادآور شد: امدادرسانی در استان‌های ایلام، خراسان شمالی، فارس، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، خوزستان، مازندران و لرستان ادامه دارد.

اقدامات انجام شده در استان مازندران / ‏انجام عملیات امدادی با ۱۹ فروند قایق

وی در تشریح اقدامات انجام شده در استان مازندران اظهار کرد: تغییرات شرایط جوی در ۱۴ شهرستان استان مازندران باعث شد تا در ۱۱۶ شهر، روستا و محور کوهستانی، به بیش از ۱۵ هزار نفر امدادرسانی شود و تعداد ۵۰۹ نفر اسکان اضطراری و ۴۴۵ دستگاه خودرو از برف رها شوند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر افزود: در این استان تعداد ۷۰۰ نفر در قالب ۱۸۰ تیم امدادی با ۱۹ فروند قایق (امدادی و محلی) فعالیت داشته و اقلام مورد نیاز را بین آسیب‌دیدگان توزیع کرده است.

سلیمی با اشاره به ورود موج جدید بارش در کشور و مشکلاتی که برای مازندران ایجاد شد، گفت: عملیات‌های ما در استان مازندران در ششم فروردین ماه به پایان رسید، ولی در موج جدید بارش، مجدداً از تاریخ هشتم فروردین ماه، عملیات در منطقه سوادکوه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

اقدامات انجام شده در استان گلستان / توزیع یک میلیون و ۵۳۰ هزار و ۲۸ وعده غذای گرم

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان گلستان ادامه داد: در ۱۰ شهرستان این استان، به تعداد ۱۲۴ شهر، روستا و محور کوهستانی به بیش از ۶۲ هزار نفر امدادرسانی شده و حدود ۱۵ هزار و ۹۰۷ نفر اسکان اضطراری و بیش از ۶۱ هزار بسته غذایی بین آسیب‌دیدگان توزیع شده، تعداد ۳۵ نفر از مصدومان به بیمارستان منتقل شده و ۱۰ هزار و ۴۵۰ خانه نیز از آب تخلیه شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر افزود: یکی از نکات برجسته عملیات، استفاده از ۶ فروند بالگرد امدادی جهت ایجاد راه دسترسی هوایی برای انتقال بیش از ۲۷۳ هزار کیلوگرم اقلام غذایی و زیستی طی ۲۳۰ ساعت پرواز بوده است.

سلیمی تصریح کرد: با ایجاد اردوگاه‌هایی در مناطق مختلف شهرستان آق‌قلا و گرگان، بخش عمده‌ای از آسیب‌دیدگان در این اماکن اسکان اضطراری داده شده و جهت تغذیه نیز با هماهنگی خیرین، تعداد یک میلیون و ۵۳ هزار و ۲۸ وعده غذای گرم توزیع شد.

اقدامات انجام شده در استان لرستان / استقرار و فعالیت ۶ فروند بالگرد امدادی

وی در مورد اقدامات انجام شده در استان لرستان گفت: در استان لرستان نیز در ۱۱ شهرستان به تعداد ۹۵ هزار نفر امدادرسانی شده، به بیش از ۴۴ هزار نفر اسکان اضطراری داده و ۲۱۶۰ واحد مسکونی از آب تخلیه شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر افزود: امدادگران هلال‌احمر تعداد ۹۰۵ نفر را به اماکن امن انتقال دادند. همچنین ۶ فروند بالگرد امدادی در منطقه استقرار داشتند و به فعالیت می‌پرداختند.

سلیمی یادآور شد: اعزام تیم‌های امدادی از استان‌های معین، استفاده از ظرفیت داوطلبان و جوانان جهت بسته‌بندی اقلام غذایی، استقرار یک دستگاه خودروی ارتباطات سیار و برقراری ارتباط در بستر ماهواره، ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری، تقویت انبار‌های امدادی استان و شعب، از تجهیزات اسکان و تغذیه اضطراری، تقسیم‌بندی شهر پلدختر به ۹ منطقه عملیاتی جهت تسهیل در امر امدادرسانی و فعالیت تیم‌های عملیاتی استان لرستان در قالب ۲۲۷ تیم (۱۳۵۴ نفر) از دیگر اقدامات انجام شده در این استان بوده است.

اقدامات انجام شده در استان خوزستان / ایجاد ۶۷ اردوگاه اسکان اضطراری

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان خوزستان اظهار کرد: در ۲۱ شهرستان استان خوزستان، ۲۵۴ شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و محور کوهستانی به بیش از ۱۶۳ هزار نفر امدادرسانی شده، به حدود ۱۱۷ هزار نفر اسکان اضطراری داده و تعداد ۵۵۸۰ نفر به مناطق امن انتقال داده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر افزود: ایجاد ۶۷ اردوگاه اسکان اضطراری در مدارس و سالن‌های ورزشی، تقویت انبار‌های امدادی، آمادگی و هماهنگی جهت اسکان اضطراری ۲۰۰ هزار نفر در شهرستان‌ها و ارسال ۷ محموله امدادی از طریق هواپیمایی، از دیگر اقدامات انجام شده در این استان بوده است.

سلیمی با اشاره به عملیات‌های انجام شده در روستا‌های استان خوزستان گفت: تعداد ۲۶۶ روستا تخلیه شده و متأسفانه ۱۰۵ روستا همچنان درگیر آبگرفتگی هستند.

اقدامات انجام شده در استان ایلام / ۶۵ ساعت و ۴۵ دقیقه پرواز امدادی

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان ایلام اظهار کرد: در استان ایلام در ۹ شهرستان به بیش از ۱۸ هزار نفر امدادرسانی شده، به ۳۲۶۸ نفر اسکان اضطراری داده و ۱۰۳ واحد مسکونی از آب تخلیه شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر افزود: استقرار و فعالیت ۲ فروند بالگرد امدادی در منطقه، ایجاد ۸ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان‌های ملکشاهی، دره‌شهر، ماژین و مهران، تقویت انبار‌های امدادی، اعزام تیم استان کردستان جهت پشتیبانی عملیات و برقراری ارتباط استان در بستر تلفن ماهواره‌ای ثریا، از دیگر اقدامات امدادگران در این استان‌ها بوده است.

سلیمی در تشریح عملیات امدادی هوایی گفت: مجموع ۶۵ ساعت و ۴۵ دقیقه پرواز در این استان انجام شد. همچنین ۲۹۳ مسافر توسط این پرواز‌ها جابجا شدند و ۳۳ هزار کیلوگرم محموله از سوی ۷۱ تیم (۲۹۲ نفر) با این پرواز‌ها جابجا شدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد