کدام دانشگاه‌ها و مدارس به دلیل سیل تعطیل شده‌اند؟

کد خبر: 933921

مسئولین دانشگاه‌های رازی، علوم پزشکی و صنعتی از دایر بودن این دانشگاه‌ها در هفته‌ی آینده خبر دادند.

کدام دانشگاه‌ها و مدارس به دلیل سیل تعطیل شده‌اند؟

خبرگزاری فارس: طبق پیگیری‌های انجام شده از سوی خبرگزاری فارس مبنی بر تعطیلی دانشگاه‌های سراسر استان در هفته‌ی آتی، مسئولین دانشگاه‌های رازی، علوم پزشکی و صنعتی از دایر بودن این دانشگاه‌ها خبر دادند.

صبحی بنی اردلان معاون آموزشی دانشگاه صنعتی با اشاره به اینکه برنامه‌های آموزشی دانشگاه مطابق روال معمول از شنبه ۱۷ فروردین ۹۸ شروع خواهد شد گفت: آن دسته از دانشجویانی که به علت مشکلات ناشی از وقوع سیل امکان حضور به موقع در کلاس‌ها را ندارند می‌توانند از طریق سیستم گلستان یا مراجعه به آموزش (پس از حضور در دانشگاه) در خواست موجه نمودن غیبت خود را ارائه نمایند تا غیبت این افراد در هفته آتی موجه گردد.

وی افزود: کلیه امتحانات در هفته ۱۷ تا ۲۴ فروردین ملغی می‌گردد، هم چنین اداره آموزش دانشگاه نهایت مساعدت‌های مقدور در جهت رفع مشکلات آموزشی این دانشجویان را حسب درخواست این عزیزان به عمل خواهد آورد.

علی سلیمی قلعه‌ئی معاونت آموزشی دانشگاه رازی نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: تعطیلی دانشگاه‌ها به عهده‌ی مدیریت بحران استانداری کرمانشاه است و تا کنون خبری مبنی بر تعطیلی دانشگاه‌های استان از این دستگاه اجرایی منتشر نشده است.

وی در خصوص موجه کردن غیبت دانشجویان اظهار داشت: غیبت دانشجویانی که جزء موارد استثنا و در جریان سیلاب آسیب دیدند لحاظ نخواهد شد و چنانچه غیر از استثنا مواردی پیش بیاید و تعداد غیبت‌ها به حد نصاب برسد باید حذف درس صورت بگیرد

سلیمی ادامه داد: استان کرمانشاه جزو مناطق سیل زده نیست و باید دانشجویان حتما سر کلاس‌ها حضور به هم رسانند و هیچ توجیهی به جز موارد خاص و سیلاب که آموزش تعیین کرده پذیرفته نیست.

کدام دانشگاه‌ها به دلیل سیل تعطیل شده‌اند؟ سیل و خرابی طغیان رودخانه‌ها باعث شد تا فعالیت بسیاری از مراکز علمی و فرهنگی این استان با اختلال روبرو شود.

بر اساس خبر‌های رسیده، سیل به شماری از واحد‌های دانشگاهی خسارت زده و بنابراین، امکان آغاز فعالیت آن‌ها از روز شنبه ۱۷ فروردین فراهم نیست و بر همین اساس تعطیلات نوروزی واحد‌های دانشگاهی مناطق سیل زده چند روزی تمدید خواهد شد.

بر اساس اعلام مدیران استانی دانشگاه لرستان و دانشگاه‌های پلدختر، الشتر، کوهدشت و نورآباد تا چهارشنبه ۲۱ فروردین تعطیل هستند، همچنین کلیه‌ دانشگاه‌های استان خوزستان تا جمعه ۲۳ فروردین فعالیتی نخواهند داشت.

بر اساس اعلام دانشگاه آزاد واحد‌های درگیر سیل این دانشگاه به تشخیص روسای استانی تا جمعه ۲۳ فروردین تعطیل هستند.

تعطیلی کلیه مدارس شهرستان شوش تا 19 فروردین

بنابر اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان شوش، کلیه مدارس شهر و روستاهای شهرستان شوش از ۱۷ لغایت ۱۹ فروردین ۹۸ تعطیل اعلام شدند.

بنابر اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان شوش، کلیه مدارس شهر و روستاهای شهرستان شوش در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه ، ۱۷ لغایت ۱۹ فروردین ۹۸ تعطیل اعلام شدند.

پیش از این نیز مدارس شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، حمیدیه، دشت آزادگان، هویزه، شعیبیه شوشتر، روستاهای زاویه دزفول، شهرک بهروزی دزفول، بخش دارخوین و روستاهای غرب کارون خرمشهر در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه 17 فروردین، 18 فروردین و 19 فروردین تعطیل شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شروع فعالیت‌های دانشگاه‌های استان خوزستان نیز با یک هفته تأخیر از 24 فروردین آغاز خواهد شد.

بازگشایی مدارس لرستان در ۱۷ فروردین/حداقل تعطیلی در مناطق سیل‌زده معاون وزیر و نماینده ویژه اعزامی وزیر آموزش‌وپرورش به لرستان از بازگشایی مدارس استان در ۱۷ فروردین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شاپور محمد زاده در سخنانی گفت: مدارس لرستان ۱۷ فروردین ماه بازگشایی می‌شوند و تلاش می‌کنیم در مناطق سیل زده نیز با انتخاب مکان‌های جدید و مناسب تعطیلی مدارس را به حداقل برسانیم.

وی که به منظور برآورد میزان خسارات مکان‌های آموزشی در پی جاری شدن سیل اخیر به لرستان سفر کرده است، افزود: با تعیین میزان خسارت به بناها و تجهیزات آموزشی لرستان، تجهیزات و اعتبارات مورد نیاز برای مناطق سیل زده تأمین خواهد شد.

همه مدارس مازندران در روز ۱۷ فروردین باز است کلاس‌های درس تمام دانش‌آموزان حتی در مدارس مناطق سیل‌زده ، ۱۷ فروردین دایر است .

همه مدارس مازندران در روز 17 فروردین باز استنیکزاد مدیر کل آموزش و پرورش مازندران ، با بیان اینکه 140 مدرسه در جریان یل27 اسفند ماه در مازندران دچار آسیب شده بودند، گفت: 115 مدارس دچار آبگرفتگی شده بودند.

وی افزود: همه مدارس استان با کمک عوامل امدادی ، کارکنان آموزش و پرورش شهرستان ها و عوامل مدارس اکنون پاکسازی شدند نیکزاد گفت: سقف چند مدرسه نیز ریزش داشت که خیلی جدی نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه اولویت این اداره کل باز بودن همه مدارس در روز 17 فروردین است، ادامه داد: برخی آسیب ها به ندریج خود را نشان خواهد داد که برای بازسازی آنها نیز هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی گفت: مدارس جایگزین نیز برای تحصیل دانش آموزانی که مدارس آنها به گونه ای تخریب شد که احتمال خطر برای دانش آموزان وجود دارد در نظر گرفته و به دانش آموزان و خانواده های آنان اعلام شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد