قرار گرفتن ۴۰۰ هزار معلول در لیست مستمری‌بگیران

کد خبر: 892357

سرپرست سابق وزارت رفاه گفت: با و جود اینکه دبیرخانه اشتغال در ابعاد مختلف در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد، اما قطعا مسئول اصلی آن با این وزارتخانه نیست.

قرار گرفتن ۴۰۰ هزار معلول در لیست مستمری‌بگیران

خبرگزاری فارس: انوشیروان محسنی بند پی در مراسم تودیع و معارفه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: از اقدامات وزیر سابق رفاه که طی ۵ سال خدمات ارزشمندی را ارائه کرد مانند برخورداری یازده میلیون حاشیه‌نشین از بیمه همگانی، افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی علی‌رغم تنگنا‌های دولت، پیگیری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و افزایش دستمزد‌های کارگران نسبت به تورم در سنوات گذشته باید قدردانی کرد.

وی با اشاره به تقویت سه‌جانبه‌گرایی در این وزارتخانه گفت: بزرگترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی و درمانی گسترش کمی و کیفی خدمات آن مانند گسترش تخت‌های بیمارستانی در مناطق محروم از جمله اقداماتی است که به خوبی انجام شده است.

محسنی گفت: گفتمان اجتماعی و توسعه خیر جمعی به همراه مسئولیت‌های اجتماعی از اقدامات ماندگار ربیعی طی ۵ سال اخیر بوده است.

وی ادامه داد: در زمان سرپرستی خود در این وزارتخانه شرایطی فراهم شد که نشانه‌ای از دوران گذار مطرح نبوده و در جهت حمایت از اقدامات گذشته و ایجاد بستری مناسب برای وزیر آینده اقدام شده است.

سرپرست سابق وزارت رفاه با اشاره به برگزاری سفر‌های استانی به هشت ا. ستان طی دو ماه ونیم گذشته گفت: افرادی که سال‌ها در دولت‌های گذشته از دریافت مستمری محروم بودند در این مدت وضع‌شان را پیگیری کردیم و ۴۰۰ هزار نفر از معلولان را جزء مستمری‌بگیران گردیم.

وی افزود: بیمه اجتماع فراگیر روستایی و اجرای تبصره ۱۸ که ۸۵ درصد از بخش اول اشتغال روستایی با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان در اختیار متقاضیان قرار گرفته همچنین ۱.۵ میلیارد نیز از صندوق ذخیره ارزی برای ماندگاری روستائیان و اشتغال جوانان تحصیل‌کرده روستایی برقرار شده است.

محسنی گفت: ۶ محور کاری برای اشتغال روستایی فراهم شده که اصلاح نظام بنگاه‌داری و شناسایی بنگاه‌های ضررده، کوچک و غیراستراتژیک از آن جمله است.

وی با بیان اینکه شرایط قرار گرفتن این بنگاه‌ها در بازار بورس دنبال شده، گفت: در شرایط حساس تحریم قرار داریم و امیدواریم بتوانیم در بحث صندوق‌های بازنشستگی، رفع بیکاری و حمایت از اقشار کم درآمد به شرایط مطلوبی برسیم چرا که این وزارتخانه بزرگترین و کلیدی‌ترین سازمان اجتماعی است.

سرپرست سابق وزارت رفاه ادامه داد: از کودکان کار و خیابان تا سالمندان و افراد در معرض آسیب در این وزارتخانه قرار دارند و علی‌رغم افزایش دستمزد کارگران هنوز نیازمند حمایت‌های ویژه هستند.

وی گفت: در بحث برنامه ملی مبارزه با فقر و توانمندسازی اقشار محروم، کنترل آسیب‌های اجتماعی محوری‌ترین وظایف بر عهده این وزارتخانه است.

محسنی گفت: اشتغال در ابعاد مختلف قطعا مسئول اصلی آن وزارت کار نیست، اما دبیرخانه آن در این وزارتخانه است و برای اشتغال فراگیر و برقراری دفترچه بیمه برای شاغلان صیانت از اشتغال موجود بیش از اشتغال جدید رویکرد این وزارتخانه باید باشد.

سرپرست سابق وزارت رفاه گفت: ترویج و توسعه تعاون، پایداری صندوق‌ها، اقدامات مبتنی بر شواهد در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم روانی لازم است که وفاق و همدلی را هم داشته باشیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد