آیت‌الله علم‌الهدی: نهضت عاشورا مصداق بارز حرکت در مسیر امر به معروف است

کد خبر: 870588

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: نهضت عاشورا مصداق بارز حرکت در مسیر امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت‌الله علم‌الهدی: نهضت عاشورا مصداق بارز حرکت در مسیر امر به معروف است

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در گردهمایی فعالان حوزه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: تمامی خطوط و مرز‌های امر به معروف و نهی از منکر در کلام و سیره امام حسین (ع) مشخص شده است و نهضت عاشورا نیز در همین راستا باید مورد تحلیل قرار بگیرد که نهضتی در راستای طلب اصلاح در امت بوده است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: باید در نظر داشت که طلب اصلاح بعضا ممکن است محقق شود و گاه نیز ممکن است این مهم رخ ندهد؛ در واقع طلب اصلاح داشتن با خود اصلاح متفاوت است.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: بنابراین آنچه از سیره و کلام سیدالشهدا (ع) استفاده می‌شود این است که ما در جامعه موظف به طلب اصلاح هستیم و البته باید یقین داشته باشیم که این حرکت منجر به اصلاح می‌شود و اگر این یقین وجود نداشته باشد موظف به انجام آن نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز موظف هستیم که خواهان اصلاح باشیم و باید در این مسیر گام برداریم؛ علاوه بر این در کلام حضرت امام حسین (ع) مسیر و جهت اصلاح نیز مشخص شده و آن امر به معروف و نهی از منکر است. در واقع در کلام امام حسین (ع) معادل اصلاح همان امر به معروف و نهی از منکر است و چیزی غیر از آن معنا ندارد.

آیت الله علم الهدی در ادامه با اشاره به اینکه ادعای اصلاح در جامعه با نهی نکردن منکرات شرعی در تضاد است ادامه داد: از سوی دیگر بسیاری افراد هستند که ادعای مصلح بودن در جامعه را دارند، اما در واقع مصلح نیستند و بلکه فاسد هستند و خودشان از آن اطلاعی ندارند، زیرا منکرات میان مردم را نهی نمی‌کنند.

امام جمعه مشهدمقدس با اشاره به اینکه قیام عاشورا حرکتی در مسیر امر به معروف و نهی از منکر بود تصریح کرد: در قالب این جریان مبارزه با جریان فاسد حاکم در اولویت قرار داشت که مصداق نهی از منکر است و از سوی دیگر شاهد هستیم این قیام یک قیام مسلحانه نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد