توصیه‌هایی برای حجاج در منا

کد خبر: 843649

نماینده، ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر ضمن توصیه‌هایی برای حجاج در منا، گفت: فعالیت‌های هلال احمر دغدغه بزرگ حجاج در سال‌های گذشته که همان مسئله سلامت بوده را مرتفع کرده است.

توصیه‌هایی برای حجاج در منا

خبرگزاری فارس:نماینده، ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر ضمن توصیه‌هایی برای حجاج در منا، گفت: فعالیت‌های هلال احمر دغدغه بزرگ حجاج در سال‌های گذشته که همان مسئله سلامت بوده را مرتفع کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین معزی در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در ارتباط با حج تمتع و اقدامات هلال‌احمر در این زمینه، اظهار داشت: مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از جمله نهاد‌هایی است که در جهت خدمت‌رسانی به زائران حج تمتع اقدامات لازم را انجام می‌دهد و نمایندگی، ولی فقیه نیز تلاش می‌کند تا از طریق راهنمایی، کادر پزشکی، روحیه معرفتی آن‌ها ارتقاء یابد و برنامه‌های بیشتری برای حجاج انجام گیرد.

وی با بیان اینکه خدمت‌رسانی که پزشکان در حج تمتع انجام می‌دهند یک اقدام بزرگ اسلامی و انسانی است، افزود: در کنار آموزش معارف و مسائل دینی به حجاج و زائرین خانه خدا که به سلامتی عبادت انسان کمک می‌کند، سلامتی جسم و جان نیز از اهمیت بالایی در حج برخوردار است که این مسئله مهم و اساسی بر عهده تیم‌های پزشکی- بهداشتی اعزامی ازسوی جمعیت هلال احمر قرار دارد.

نماینده، ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر در ارتباط با انجام رمی جمرات در منا و اضطرابی که ممکن است به دلیل حوادث گذشته در میان حجاج باشد، گفت: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری اقدامات و راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهد البته باید توجه داشت که حجاج همواره باید به ارشادات روحانی و مدیر کاروان به صورت جامع و کامل توجه داشته باشد.

وی تأکید کرد: به دلیل اینکه حجاج اصولاً زبان عربی بلد نبوده و محیط را نمی‌شناسند بنابر این در انجام این مراسم باید از هرگونه اقدام سرخود خودداری کرده تا دچار مشکل نشوند.

معزی خاطرنشان کرد: حجاج در منا باید با کاروان همراه بوده و به صورت دسته‌جمعی انجام این فریضه را مدنظر قرار دهند.

نماینده، ولی فقیه در هلال احمر با اشاره به اینکه فعالیت‌های هلال احمر در حج فرهنگ خدمتگزاری را گسترش داده و به واقع یکی از دغدغه‌های بزرگ حجاج در سال‌های گذشته که همان مسئله سلامت است را مرتفع کرده است، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر تلاش می‌کند که در زمینه خدمت به مردم در تمامی عرصه‌ها پیشتاز باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد