شناسایی ۱۰ هزار دانش‌آموز پرخطر در مدارس

کد خبر: 768267

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: سامانه‌ای را برای شناسایی آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی کردیم که تاکنون 36 هزار مدرسه، اطلاعات خود را در آن وارد کردند و در حدود 10 هزار دانش‌آموز پر خطر معرفی شده است.

شناسایی ۱۰ هزار دانش‌آموز پرخطر در مدارس

خبرگزاری فارس: مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: توانمندسازی، آموزش و توسعه فعالیت‌های حرکتی تنها راه ریشه‌کنی آسیب‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های تربیت‌بدنی در هفت محور شامل مدرسه محوری، مشارکت جویی، کیفیت گرایی، تعمیم و گسترش، برنامه محوری، علمی و تخصص‌گرایی، اخلاق محوری و تحت عنوان مکتب عام انجام می‌شود.

حمیدی با بیان اینکه طرح‌های ناکارآمد را حذف کرده و طرح‌های مورد نیاز روز را جایگزین کردیم، افزود: همه طرح‌ها را در قالب مدرسه قهرمان اجرایی کردیم.

وی در خصوص آسیب‌های اجتماعی گفت: سامانه‌ای را برای شناسایی آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی کردیم که تاکنون 36 هزار مدرسه، اطلاعات خود را در آن وارد کردند و در حدود 10 هزار دانش‌آموز پر خطر را معرفی کردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: استقرار نظام اجتماعی و طرح نماد از جمله اقدامات این معاونت است.

وی با بیان اینکه چاقی در جامعه در حال افزایش است، ادامه داد: بیش از 22 درصد دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و یا چاق هستند و سواد حرکتی نسل ما در حال ریزش است، توانایی بدنی آنها کاهش یافته است که این مسائل در آینده مشکل ساز خواهد بود.

حمیدی تصریح کرد: امروزه آمادگی جمسانی ما در حال کاهش است و باتوجه به تهدیداتی که کشور ما را هدف گرفته است باید برای این مسئله فکری کرد تا با مشکل امنیت ملی مواجه نشویم.

وی ادامه داد: توانمندسازی، آموزش و توسعه فعالیت‌های حرکتی از جمله مواردی است که می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را ریشه کن کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد