گلایه رییس سازمان تعزیرات حکومتی از مطالبات نابجا

کد خبر: 755459

رییس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه تعزیرات برای مردم شناخته شده نیست گفت: گاهی اوقات مطالبه‌ای از ما صورت می‌گیرد که اساسا اختیاری برای برنامه‌ریزی در آن حوزه نداریم.

گلایه رییس سازمان تعزیرات حکومتی از مطالبات نابجا

خبرگزاری تسنیم: جمال انصاری در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل قدیم و جدید تعزیرات حکومتی استان تهران اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون جانفشانی‌ها و جان نثاری‌های زنان و مردانی است که امروز ممکن است در بین ما نباشند و امنیت و ثبات و قوام کشور در گرو آن تلاش‌هاست و باید به عنوان کسانی که در متن حاکمیت نظام جمهوری اسلامی هستیم، به داشتن مردمی فهیم و انقلابی و ارزشی و جامعه پویا افتخار کنیم.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی اضافه کرد: رسالت ما در قبال ایثارگری‌ها این است که تدابیری برای نقش آفرینی اثربخش در انجام وظایف خود داشته باشیم. شاید مهمترین و محوری‌ترین وظیفه ما به عنوان دستگاه حاکمیتی این است که ببینیم چقدر اقدامات و فعالیت‌های تعزیرات با واقعیت زندگی مردم مرتبط است و تا چه حد انتظارات مردم پاسخ داده می‌شود.

انصاری اظهار کرد: شرح وظایف سازمان تعزیرات برای همکاران تعزیرات شناخته شده است اما برای افراد بیرونی قطعا ناشناخته است و از فرایندها اطلاع چندانی ندارند زیرا مطالبه‌ای از ما صورت می‌گیرد که اساسا اختیاری برای برنامه‌ریزی در آن حوزه نداریم و اثربخشی کار ما در تعزیرات برای مردم ملموس نیست.

وی اضافه کرد: تدابیر برای انجام اقدامات آموزشی و ترویجی از شرح خدمات سازمان تعزیرات در راستای آگاهی سازی عمومی ضروری است و باید گام‌هایی را برای اثر بخشی و ثمر بخشی تعزیرات برداریم.

انصاری گفت: همه مصرف کنندگان به تعداد جمعیت کشور، مخاطبان سازمان تعزیرات هستند و لازم است ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری روزآمد برای دسترسی بهتر مردم به خدمات سازمان اندیشیده شود. به شخصه به پرونده محوری محض اعتقادی ندارم و فکر می‌کنم کار اصلی ما نظارت و کنترل بر بازار است و پرونده مرحله آخر محسوب می‌شود.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: حتما نیازمند یک کار جهادی هستیم تا کارآمدی تعزیرات را بهتر کنیم و در این راستا نیازمند همکاری و هم‌افزایی با سایر سازمان‌های نظارتی هستیم زیرا تعزیرات پلیس تخصصی صنفی ندارد و باید در تعامل با سایر نهادها فعالیت نظارت را انجام دهد.

معاون وزیر دادگستری گفت: مردم باید دسترسی راحتی به تعزیرات داشته باشند تا به راحتی شکوه و ظلمی که به آنان روا شده است را پیگیری کنند و در این راستا نیاز به ساز و کارهای روز آمد جهت سرعت، دقت و صحت همراه با شفافیت در موضوعات وجود دارد. اساسا نظارت‌های تعزیرات، نظارت‌های گره خورده با سازمان های دیگر است و زمانی می توان موفق بود که دیگران هم مثل ما در میدان باشند. از همه سازمان‌هایی که در این جلسه هستند، توقع داریم اگر قرار است در راستای تسهیل و تعمیق خدمات به مردم اقدام کنیم، همکاری‌ها ضابطه‌مند باشد.

انصاری افزود: در حال حاضر فقد مقررات و دستورالعمل نداریم و بایستی باور کنیم مشکلات در این حوزه کم نیست و یک چارچوب از دل قوانین متعدد استخراج کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد