امسال چند نوزاد از خطر خرید و فروش نجات یافتند؟

کد خبر: 744260

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت:۱۶۸ نوزاد در شش ماهه نخست سال که در معرض فروش بودند شناسایی شده و به بهزیستی منتقل شدند.

امسال چند نوزاد از خطر خرید و فروش نجات یافتند؟

باشگاه خبرنگاران جوان: احمد خاکی معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی اظهار داشت: در حال حاضر شرایط فرزند خواندگی برای خانواده های متقاضی فرزند آسان تر شده است که این اقدام، کاهش جرایم مرتبط با خرید و فروش نوزادان مادران معتاد را به دنبال داشته است.

وی تاکید کرد: برخورد پلیس، قوه قضائیه و پلیس امنیت، با عوامل خرید و فروش نوزادان مادران معتاد و مشارکت کنندگان با این جرم، برخوردی قاطع، سخت گیرانه و به دور از هر گونه اغماض خواهد بود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: علی رغم موارد یاد شده، هنوز هم مواردی در خصوص خرید و فروش نوزادان مادران معتاد مشاهده می شود که اگر چه اندک است، اما گاهی همچنان در میان آسیب دیدگان اجتماعی رخ می دهد.

خاکی یادآور شد: از ابتدای سال جاری و با توجه به حساسیت جرم خرید و فروش نوزادان مادران معتاد،نوزادانی که به دلایلی چون اعتیاد مادر در بیمارستان های کشور در معرض خطر فروش باشند با هماهنگی اورژانس اجتماعی، مدیریت بیمارستان و قوه قضائیه به مراکز شیرخوارگاه بهزیستی منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش سازمان بهزیستی کشور بر این است که تا جایی که امکان دارد، نوزادی را از مادرش جدا نکند، زیرا نیاز نوزاد به مادر امری ضروری و طبیعی است و نباید این موضوع را نادیده گرفت.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: در برخی مواقع که امنیت جانی و سلامت جسمی کودک به دلیل اعتیاد پدر و مادر او در معرض خطر است، جدایی نوزاد از مادرش امری واجب و لازم است و در این گونه موارد هیچ گونه چشم پوشی وجود نخواهد داشت.

خاکی با اشاره به نجات 168 نوزاد از خطر فروش تصریح کرد: علی رغم برخورد قاطع پلیس با جرم خرید و فروش نوزاد در میان زنان معتاد و مشارکت کنندگان آنها، در شش ماهه نخست سال،۱۶۸ نوزاد که در معرض فروش بودند شناسایی شده و به بهزیستی منتقل شدند.

وی با اشاره به راه اندازی مراکز اقامتی ترک اعتیاد ویژه مادران معتاد و کودکان آنها اظهار داشت: برای جلوگیری از خرید و فروش نوزادان مادران معتاد، سازمان بهزیستی کشور مراکزی برای اقامت این مادران به همراه نوزادان و کودکان آنها تاسیس کرده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی یادآور شد: مادران معتاد و کودکان آنها ضمن اقامت در مراکز ویژه ای که برای آنها در نظر گرفته شده است، دوره درمانی خود را سپری و خدمات مددکاری مورد نیاز را دریافت می کنند.

خاکی در پایان تأکید کرد: سازمان بهزیستی کشور نیز به محض اطلاع از موارد خرید و فروش نوزادان مادران معتاد، ضمن ارائه گزارش به مقامات قضایی و انتظامی، نوزادان را به مراکز شیرخوارگاه نگهداری از نوزادان بهزیستی منتقل می کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد