ربیعی:١٠ میلیون بیسواد در کشور داریم

کد خبر: 743915

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در ایران ١٠ میلیون بیسواد داریم که بخشی از این افراد بالای ٥٠ سال سن دارند.

ربیعی:١٠  میلیون بیسواد در کشور داریم

باشگاه خبرنگاران جوان: علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای که امروز(پنج‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: تمام تلاش ما در راستای رهنمود‌های رهبری در بحث توسعه است و همه در کنار یکدیگر و همگام برای توسعه هستیم.

وی گفت: همه امور با فنی و حرفه‌ای مرتبط است؛ کشورهای برزیل، مکزیک و آلمان به علت مهارت و حرفه شهروندانشان توسعه و پیشرفت کردند.

ربیعی با بیان اینکه سالانه 300 هزار نفر تویط اداره کاریابی جذب کار می‌شوند، افزود: رابطه معناداری میان فقر و مهارت وجود دارد و آدم‌های بی مهارت به سرعت در تله فقر گرفتار می‌شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد:در طول 4 یا 5 سال گذشته به این نتیجه رسیدیم که باید به سمت مهارت آموزی پیش برویم.

وی افزود: روز اول که مسئولیت را پذیرفتم، مشکلات زیادی گریبان‌گیر سازمان فنی و حرفه‌ای بود و قرار بود که سازمان فنی و حرفه‌ای با برخی از مجموعه‌ها از جمله دانشگاه علمی-کاربردی ادغام شود، اما این اجازه را ندادیم.

ربیعی با بیان اینکه جامعه‌ای موفق است که تکنسین در آن موج بزند، گفت: در کشور ١٠ میلیون نفر بیسواد داریم که عده قابل توجهی از این افراد بالای ٥٠ سال سن دارند. تعدادی از بیسوادان از تحصیل باز مانده بودند و ما در قبال این افراد مسئول هستیم تا به این افراد مهارت بیاموزیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از داخل سازمان برای رشد و توسعه مجموعه فنی و حرفه‌ای باید استفاده کرد.

ربیعی تصریح کرد: نخبه كسی نيست كه در مسير دانشگاه حركت كند، بلکه باید به افراد با مهارت نخبه بگوییم.

وی بیان کرد:٢٠ میلیارد تومان برای آموزش فنی و حرفه‌ای در اختیار سازمان فنی و حرفه قرار دادیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد