بارش برف عشایر بختیاری را غافلگیر کرد

کد خبر: 511213

بارش برف در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری ضمن خسارت و شکستگی درختان، عشایر بختیاری را که در مسیر کوچ قرار داشتند غافلگیر کرد.

بارش برف عشایر بختیاری را غافلگیر کرد
خبرگزاری مهر : یک سامانه بارشی از روز چهارشنبه وارد استان چهارمحال و بختیاری شد که این سامانه در روز پنج‌شنبه فعال شد و موجب وقوع بارش‌های رگباری برف و باران در سطح استان شد .

این سامانه بارشی از روز گذشته تا امروز صبح(جمعه) در استان فعال بوده که موجب بارش برف ۱۰ سانتی متری در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری شده است. همچنین بارش برف در کوهرنگ بیش از ۲۰ سانتی‌متر گزارش‌شده است .

بارش برف موجب خسارت به باغ‌های میوه استان شده است و اکثر درختان میوه در باغ‌ها و فضای سبزی شهری شکسته شده است .

جدا از ایجاد خسارت بارش‌ها به حوزه کشاورزی و فضای سبز شهری، بارش، تردد عشایر بختیاری را با مشکل مواجه کرده است به‌طوری‌که نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال و بختیاری شب پرکاری را برای امدادرسانی به عشایر طی کردند .

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال و بختیاری در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: از آغاز بارش‌ها تا کنون به ۲۰۰ نفر از عشایر امدادرسانی شده است .

برومند جهانگیری ادامه داد: ۷۰ پتو توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر در اختیار عشایر گذاشته شد و بیش از ۱۲۰ بسته غذایی، آب‌معدنی، چادر در اختیار عشایر قرار گرفت .

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در مدت‌زمان امدادرسانی به عشایر ۱۲ تیم امدادی با ۱۲ خودرو در امدادرسانی فعالیت می‌کردند .

وی بیان کرد: اسکان عشایر از مهمترین اقدامات نیروهای امدادی هلال احمر به شمار می رود.

برخی رودخانه‌های چهارمحال و بختیاری در پی بارش رگباری باران سیلابی شدند

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش شدید و رگباری باران در استان چهارمحال و بختیاری، گفت: بارش شدید باران در بسیاری از مناطقی استان که محل عبور رودخانه‌ها است موجب سیلابی شدن رودخانه‌ها شد .

مهرداد قطره اظهار داشت: بارش ۱۰ سانتی‌متر برف در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری گزارش‌شده است .

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: بارش برف در بیشتر نقاط چهارمحال و بختیاری ازجمله شهرکرد، سامان، فارسان، درک، فرخ شهر و ... گزارش‌شده است .

بارش‌ها موجب خسارت قابل‌توجه به بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری شده است

مدیرکل مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه بارش‌های رگباری برف و باران در استان موجب ایجاد خسارت قابل‌توجهی به حوزه کشاورزی و درختان فضای سبز شهری شده است، عنوان کرد: خسارت بارش‌های استان چهارمحال و بختیاری در حال برآورد است .

ستار فرهادی ادامه داد: خسارت‌های بارش‌ها به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود .

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد