لاریجانی:تکفیری‌هابلای جان‌مسلمین‌شده‌اند

کد خبر: 272783

وی با اشاره به این مطلب که حضرت علی (ع) دارای ولایت تکوینی بوده و واسطه فیض الهی می‌باشند افزود: بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه کار بزرگی در تدوین موسوعه الاحادیث العلویه صورت داده و جامعه می‌تواند از این مجموعه گرانسنگ استفاده کند.

مهر: رئیس قوه مقننه گفت: جریانات افراطی، همواره برای اسلام مصیبت بزرگی بودند و امروز نیز گرفتار گروه‌های افراطی هستیم و شاهدیم که تکفیری‌ها بلای جان مسلمین شدند.

علی لاریجانی، شامگاه یکشنبه در مراسم رونمایی از کتاب موسوعه الاحادیث العلویه در بنیاد بین المللی نهج البلاغه، اظهار داشت: باید نسبت به شخصیت‌شناسی دانشمندان بزرگی که در طول تاریخ اسلام ظهور و بروز کرده‌اند توجه داشت و آثار آن‌ها را به دقت مورد شناسایی قرار گیرد. وی با اشاره به این مطلب که حضرت علی (ع) دارای ولایت تکوینی بوده و واسطه فیض الهی می‌باشند افزود: بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه کار بزرگی در تدوین موسوعه الاحادیث العلویه صورت داده و جامعه می‌تواند از این مجموعه گرانسنگ استفاده کند. لاریجانی از تلاش‌های بنیاد نهج البلاغه در راستای تدوین کتاب موسوعه الاحادیث العلویه تقدیر و ابراز امیدواری کرد، این مجموعه گرانسنگ و با ارزش موجب گسترش تفکر شیعی و اندیشه علوی شود. وی با بیان اینکه به فرموده امام علی (ع) مبارزه و ایستادگی در برابر افراد جاهل، نادان و افراطی کار بسیار دشواری است، اظهار داشت: حضرت علی (ع) در مواجهه با خوارج فرمودند که من چشم فتنه را کور کردم که دیگران قادر به انجام آن نبودند و نمی‌توانستند انجام دهند. جریان افراطی و جاهلان، همواره برای اسلام مصیبت بزرگی بودند رئیس مجلس شورای اسلامی، در ادامه سخنان خود به ماجرای تصمیم خوارج در خصوص کشتن عمروعاص و معاویه و نیز به شهادت رساندن حضرت علی (ع) اشاره کرد و ابراز داشت: جریان افراطی و جاهلان، همواره برای اسلام مصیبت بزرگی بودند و امروز نیز گرفتار گروه‌های افراطی هستیم و شاهدیم که تکفیری‌ها بلای جان مسلمین شدند. لاریجانی گفت: تکفیری‌ها در مبارزات خود ادعا می‌کنند که در حال جهاد کردن هستند که حال باید پرسید این چه گونه جهادی است که مسلمانان در آن کشته و از بین می‌روند. حضور سرویس‌های بیگانه در پشت صحنه جریانات افراطی وی با اشاره به حضور سرویس‌های بیگانه در پشت جریانات افراطی همانند تکفیری‌ها ادامه داد: این حضور در کشورهای مختلفی از جمله عراق، افغانستان و مصر دیده شده است. رئیس مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: در کشور عراق نیز اطلاع یافتیم برخی از کشورهای غربی با گروه‌های افراطی و تندرو جلساتی را برگزار کردند و به این گروه‌ها قول حمایت و پشتیبانی داده‌اند تا بتوانند به شیعیان و همچنین جمهوری اسلامی ضربه بزنند و حمله کنند. گروه‌های تکفیری عصر امروز با خوارج شباهت دارند وی در ادامه عنوان کرد: گروه‌های تکفیری عصر امروز با گروه خوارج شباهت دارند وجریانات تندرو و افراطی تکفیری به دستاویزی برای برخی از کشورهای غربی تبدیل شده‌اند و برای زورگویان میدان داری می‌کنند. لاریجانی ابراز داشت: اعتدال و عقلانیت از ویژه گی‌های تفکر شیعی است و ترس غربی‌ها هم در مبارزه با ایران و مکتب تشیع نیز همین عامل است. یاد آور می شود: موسوعه الاحادیث العلویه در 30 جلد به‌همت جمعی از پژوهشگران بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه زیر نظر آیت‌الله سیدجمال‌الدین دین‌پرور، مدرس و مفسر نهج‌البلاغه تهیه و تدوین شده است. این مجموعه برای نخستین‌بار در پنج‌هزار نسخه به چاپ رسیده و سخنان امیر‌المؤمنین(ع) را به صورت جامع در خود جای داده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد