قاتل: در زندان آلمان شست و شوی مغزی شدم

کد خبر: 1120712

پسر جوانی که چند سال قبل به اتهام سرقت در کشور آلمان راهی زندان شده‌بود، بعد از بازگشت به ایران این بار به اتهام قتل دوستش محاکمه می‌شود. وی مدعی است به خاطر شست و شوی مغزی روانشناسان در زندان آلمان ضربات کشنده را به مقتول زده است.

قاتل: در زندان آلمان شست و شوی مغزی شدم

۲۵ مردادماه امسال، مأموران کلانتری ۱۱۶‌مولوی از درگیری منجر به قتل مقابل یک فروشگاه زنجیره‌ای در خیابان قیام باخبر شده و به محل حادثه رفتند. یکی از مسئولان فروشگاه که با مأموران تماس گرفته‌بود در توضیح گفت: «در فروشگاه مشغول کار بودیم که ناگهان پسر جوانی در حالی‌که از او خون زیادی می‌رفت وارد فروشگاه شد و درخواست کمک کرد. می‌خواستیم او را کمک کنیم که ناگهان پسر جوان دیگری وارد فروشگاه شد و مقابل چشم همه شاهدان چند ضربه با چاقو زد و فرار کرد.»

بعد از این توضیحات جسد به پزشکی قانونی فرستاده شد و تحقیقات برای شناسایی ضارب آغاز شد تا اینکه در تحقیق از شاهدان و ثبت چهره و مشخصات پسر جوان سرانجام پویا ۲۱‌ساله شناسایی و بازداشت شد.

پویا که به تازگی از کشور آلمان به ایران آمده‌بود در روند بازجویی‌ها به قتل دوستش به نام کیوان اعتراف کرد و در شرح ماجرا گفت: «بچه بودم که پدر و مادرم از هم جدا شدند. همراه مادرم زندگی می‌کردم و در سن ۹ سالگی همراه او به کشور آلمان رفتم. در آن کشور یک بار به خاطر سرقت از یک سوپر مارکت دستگیر شدم به همین دلیل به زندان افتادم و مدتی را در آنجا گذراندم.»

متهم ادامه داد: «قبل از این ماجرا اوضاع روحی خوبی داشتم، اما از زمانیکه به زندان افتادم به خاطر درگیری با پلیس آن‌ها مرا به شدت کتک زدند. از همان موقع شرایط روحی‌ام به هم ریخت به همین دلیل در همان زندان تحت نظر چند روانشناس قرار گرفتم، اما هر بار که با آن‌ها صحبت می‌کردم مرا شست و شوی مغزی می‌دادند. سواد زیادی نداشتم و در حد خواندن و نوشتن بود به همین خاطر شرایط روحی‌ام بدتر شد و این اوضاع بهانه دیپورت من از آن کشور شد. وقتی به ایران برگشتم سراغ پدرم رفتم. او وقتی وضعیت مرا دید با هم به دفتر یک روانشناس رفتیم و از آن به بعد تحت نظر او بودم.»

متهم درباره درگیری با دوستش و ماجرای قتل گفت: «با کیوان سال‌ها دوست بودم و همدیگر را می‌شناختیم. او چند روز قبل از حادثه از من پول خواست. آن روز آن مبلغ را از خانه برداشتم و با کیوان در میدان قیام قرار گذاشتم. وقتی به محل قرار رسیدم کیوان را دیدم که سر موضوعی با هم بحثمان شد و او شروع به فحاشی کرد. خواستم ساکت باشد، اما دست بردار نبود و این بار فحش ناموسی داد. همین باعث شد عصبانی شوم و در آن شرایط با چاقویی که همراه داشتم چند ضربه به او زدم. کیوان خونریزی داشت که کشان کشان وارد فروشگاهی که در نزدیکی محل حادثه بود شد. از شدت عصبانیت پشت سر او وارد فروشگاه شدم و ضربات بعدی را با چاقو زدم تا اینکه مقتول از نفس افتاد.»

با ثبت اظهارات متهم، پسر جوان برای تأیید سلامت روانی به پزشکی قانونی معرفی شد تا اینکه کارشناسان با تأیید اینکه متهم بیمار روانی است، اما اعلام کردند این بیماری رافع مسئولیت کیفری نیست و متهم هنگام ارتکاب جرم مسئول اعمال خودش بوده است.

با این اظهار نظر، متهم بار دیگر بازجویی شد، اما این بار ادعای عجیبی را مطرح کرد. او گفت: «وقتی در زندان کشور آلمان بودم، روانشناسان آنجا حین شست و شوی مغزی می‌گفتند باید هر کاری را تا آخر انجام بدهم. همین باعث شد وقتی چند ضربه به مقتول زدم و او به داخل فروشگاه فرار کرد، دنبالش بروم و ضربات آخر را وارد کنم. نگران بودم اگر زنده بماند به من آسیب برساند.»

با اقرار‌های متهم، وی بعد از بازسازی صحنه جرم راهی زندان شد و پرونده با کامل شدن تحقیقات و صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

 

به این ترتیب متهم درحالی‌که اولیای‌دم برای او درخواست قصاص کرده‌اند با تعیین شعبه در وقت رسیدگی محاکمه خواهد شد. منبع: روزنامه جوان

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد