حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت تا شهریور ۱۴۰۰

کد خبر: 1040834

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت از استقرار کامل نسخه الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی تا شهریور ۱۴۰۰ خبر داد.

حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت تا شهریور ۱۴۰۰

باشگاه خبرنگاران جوان: مهدی رضایی، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت در خصوص آخرین وضعیت نسخه نویسی الکترونیکی در کشور اظهار کرد: هم اکنون نسخه الکترونیک در کلیه استان‌های کشور مستقر شده است. در این طرح پزشکان اقدام به نسخه نویسی الکترونیک می‌کنند و ارائه خدمات تجویز شده در داروخانه و مراکز پاراکلینیک با ارائه یک کد رهگیری امکان پذیر خواهد بود.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت افزود: در مواردی که پزشک اقدام به تجویز در برگه‌های دفترچه داروخانه، آزمایشگاه و تصویربرداری در زمان ارائه خدمت و با استفاده از فرآیند ثبت نسخه کاغذی اقدام به ثبت الکترونیک نسخه می‌کند؛ در این فرایند کلیه قوانین رسیدگی در نسخه الکترونیک به صورت برخط کنترل می‌شود و امکان محاسبه پرداخت از جیب بیمار وجود خواهد داشت.

او بیان کرد: بررسی مراکز فعال در طرح نسخه الکترونیک براساس آمار مراکز طرف قرارداد دارای صورتحساب الکترونیک در آبان و نیز مراکز جدید با ثبت حداقل یک نسخه الکترونیک در آذر نشان می‌دهد، بیش از ۸۰ درصد مطب ها، داروخانه ها، تصویربرداری‌ها و آزمایشگاه‌ها در بخش غیر از دولتی دانشگاهی شامل خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی، از مراکز فعال در طرح نسخه الکترونیک هستند.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت بیان کرد: نسخه الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی تا شهریور ۱۴۰۰ استقرار پیدا می‌کند.

رضایی با اشاره به اینکه علاوه بر این سایر مراکز سرپایی اعم از درمانگاه، فیزیوتراپی، بخش سرپایی بیمارستان و در بیشتر استان‌ها طرح نسخه الکترونیک را پیاده سازی کردند، گفت: استقرار نسخه الکترونیک در بخش دولتی و حذف دفترچه‌های کاغذی در دستور کار قرار دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد