از دستگیری زورگیران علاءالدین تا چرخاندن گنده‌لات مشیریه +فیلم

کد خبر: 1025209

دستگیری اراذل و چرخاندن آنها در محلاتی که عربده‌کشی و گردن‌کشی می‌کردند، در دستور کار پلیس است؛ پلیس با کسی شوخی ندارد، هیمنه پوشالی‌شان را بر خاک می‌کشد؛ چه اوباشگران تهرانپارس باشند چه زورگیران و کلاهبرداران پاساژ علاءالدین.

از دستگیری زورگیران علاءالدین تا چرخاندن گنده‌لات مشیریه +فیلم

خبرگزاری فارس: اراذل‌‌ و اوباش نه آدم‌های ناشناخته‌ای هستند نه ‌‌واژگان عجیب و غریبی. از دیرباز بوده و هستند؛ انگار قرار نیست که درگیری و نزاع‌ها و تخریب‌هایشان تمام شود. برای خودشان برو‌‌ و‌‌ بیایی دارند و نوچه و نوکری. در دسته‌های چند نفره گروه تشکیل داده‌اند، می‌آیند و می‌روند.

محلات را به تسخیر خود درآورده‌اند؛ نه ترس دارند و نه‌‌ ‌‌تردید؛‌‌ آنقدر‌ پررو شده‌ و ‌‌کار را به جای باریک رساندند تا پلیس ‌‌عزمش را جزم کرد و خط بطلانی کشید بر قلمروورزی و‌‌ عربده‌کشی‌شان.

اراذل و اوباش برای خودشان سطح‌بندی هم دارند؛‌ آنهایی که سطح یک هستند تحت کنترل شدید پلیس امنیت‌ هستند.

دفتر و دستک دارند و نوچه‌هایی که دور و برشان را گرفته‌اند. اوباشگری‌شان با افراد زیرگروه‌شان است؛ خودشان را افراد مطرحی می‌دانند. محله‌ای را برای خود در نظر گرفته و در آنجا فرمانروایی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند!

سطح دو همان نوچه‌های دور و بر گنده‌لات‌ها هستند؛ آنها هم احساس قدرت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، به زیردستان خود و آنهایی که تازه واردند و نوپا، دستور می‌دهند؛ سطح سه‌ای‌ها همان تازه‌واردانند، اما همه‌شان یک کار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند؛ ایجاد رعب و وحشت در محلات!

***

چندی پیش فیلمی از درگیری اراذل و اوباش در مقابل پاساژ علاءالدین منتشر شد؛ با صندلی و چوب و چماق و چاقو به جان هم افتاده بودند، عربده می‌کشیدند، حریف طلب می‌کردند و مردم از ترس‌شان ایستاده بودند و فقط می‌نگریستند.

دامنه درگیری و عربده‌کشی‌شان فقط به یک بار ختم نمی‌شد، جلوی پاساژ علاءالدین را تسخیر کرده بودند، کارشان شده بود زورگیری و خفت‌گیری؛ سر مشتری‌های شهرستانی کلاه می‌گذاشتند، گوشی‌هایی را که فیک و تقلبی بود به چند برابر قیمت تا چند میلیون تومان می‌فروختند. اگر کسی هم اعتراض می‌کرد و نُطُق می‌کشید، با چاقو به جانش افتاده و سلاخی‌اش می‌کردند.

برای ‌‌خودشان امپراطوری دست و پا کرده بودند. تا آنکه پلیس آمد و برای همیشه به زورگویی‌شان پایان داد. 5 نفرشان را گرفت و در ملأ عام گرداند تا هیمنه پوشالی‌شان فرو ریزد، تا مردم بدون ترس، کسبه بدون لرز بیایند و شکایت کنند و از حق از دست‌رفته‌شان بگویند.

***

پلیس چند وقتی است که طرح دستگیری اراذل و اوباش را به شدت در دستورکار دارد. فرماند‌هان ناجا می‌گویند آرامش مردم خط قرمز پلیس است و با هر کسی که بخواهد با عربده کشی و گردن‌کشی آرامش مردم را بهم بزند، قاطعانه برخورد می‌کند.

اقدامات‌اخیر پلیس و گرداندن اراذل و اوباش در محلات تحت سیطره از جمله تمهیداتی است که در راستای برخورد قاطع با اوباشگران ‌و هشدار به سایر هنجار شکنان در دستور کار قرار‌‌ گرفته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد