فراجا از استقرار گشت‌های پلیس برای مقابله با بی‌حجابی خبر داد

وعده برخورد با هنجارشکنان

کد خبر: 1233444

همزمانی چند اتفاق ناخودآگاه ذهن هر مخاطبی را سمت مقایسه آن می‌برد. دو روز پیش روزنامه همشهری در توالی نظرسنجی‌های معروف خود! ادعا کرد که بیش از ۵۰ درصد از افرادی که حجاب شان از نظر پرسشگران همشهری مشکل داشته، گفته اند: «اگر تذکر با لحن مناسب به ما داده می‌شد، حجاب مان را رعایت می‌کردیم». درست یک روز بعد اما ویدئویی تدوین شده از بلوار اندرزگو منتشر شد که سعی داشت چنین القاء کند نیرو‌های یک ضابط قضایی ناشناس در کشور به بی حجاب‌ها تذکر می‌دهند. نوع ویدیو از ترکیب تصویر، موسیقی و افزوده‌های گرافیکی، چون شناسایی افراد به کمک هوش مصنوعی و البته اعلام معرفی افراد به مراجع قضایی قصد دارد فضایی از ارعاب را برای مخاطب ایجاد کند. خبر سوم اما گفته‌های امروز سخنگوی فراجاست که از استقرار گشت‌های خودرویی و پیاده پلیس در سراسر کشور با هدف انجام مأموریت‌ها و برخورد با افرادی که بر هنجارشکنی‌های اجتماعی (بی‌حجابی) اصرار دارند، خبر داد.

وعده برخورد با هنجارشکنان

درخواست از پلیس

حالا فاصله کمتری مانده تا سالگرد غائله ناآرامی‌های سال گذشته و همین موضوع اظهارات درباره دلایل آن اتفاقات را بیشتر به رسانه‌ها کشانده است. اگرچه موضوع بی‌حجابی در همه این ماه‌های گذشته از جمله مسائل پرتکرار در رسانه‌ها بود. همین امروز هم معاون قوه قضائیه به آشکاری از پلیس خواسته با کشف حجاب برخورد کند و قول داده دستگاه قضا از پلیس حمایت کند. رد که درخواست را می‌توان در حرف‌های امروز سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا هم به چشم دید.

سخنگوی فراجا چه گفت؟

سردار سعید منتظرالمهدی؛ سخنگوی فراجا می‌گوید: پلیس در پی مطالبات مردمی و خواستگاه گروه‌ها و نهاد‌های مختلف اجتماعی و همچنین تأکید ریاست محترم جمهور و قوه قضائیه در چارچوب قانون به منظور بسط و گسترش امنیت عمومی و تحکیم بنیان خانواده ضمن تقدیر و تشکر از قاطبه دختران و بانوان کشور عزیزمان ایران که با رعایت هنجار‌های اجتماعی و پوشش متعارف بر آرامش روانی جامعه کمک می‌کنند، از روز جاری با استقرار گشت‌های خودرویی و پیاده در سراسر کشور ضمن انجام ماموریت‌های متعدد پلیسی ناگزیر با آن دسته از کسانی که متأسفانه بدون توجه به تبعات و عواقب پوششِ خارج از عرف همچنان بر هنجارشکنی خود اصرار دارند ضمن انذار و تذکر در صورت عدم تمکین از دستورات پلیس برخورد قانونی و آنان را به دستگاه قضائی معرفی خواهد کرد.

سخنگوی فراجا گفت: انتظار می‌رود از همگان به ویژه دختران فهیم کشورمان که آینده این مرز و بوم به وجود آنان متکی است با حفظ حرمت پوشش و رعایت هنجار‌های پذیرفته شده به انسجام اجتماعی و امنیت عمومی جامعه یاری رسانند و فرصت خدمت بیشتر را برای مأموران انتظامی به جهت دیگر مأموریت‌های عدیده و حیاتیِ پلیس فراهم نمایند.

گشت برای مقابله با هنجارشکنان

اگرچه نمی‌توان برای «استقرار نیروهای گشت پلیس» عنوان «بازگشت گشت ارشاد» را به کار برد چرا که هم پلیس و هم دیگران باور دارند که گشت ارشاد نرفته بود که حالا بازگشته باشد اما معنای گفته‌های سخنگوی فراجا بیشتر به همان بازگشت گشت ارشاد نزدیک‌تر است. با توجه به تمام اتفاقات تلخ یک سال گذشته و البته پیامدهای بی‌شمار آن طی این بازه زمانی و نقدها و توصیه‌های بسیاری که بر نوع برخورد گشت ارشاد بوده باید منتظر ماند و دید بازگشت دوباره گشت‌ها یپلیس برای مقابله با هنجارشکنان چه خواهد بود؟

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد