نیروهای آمریکایی در سوریه ماندنی شدند

کد خبر: 925701

یک پایگاه خبری غربی گزارش داد، علاوه بر ۴۰۰ نظامی آمریکایی که قرار است در سوریه بمانند، بخشی از نیرو‌های انگلیسی و فرانسوی نیز در این کشور باقی خواهند ماند.

نیروهای آمریکایی در سوریه ماندنی شدند

خبرگزاری فارس: علاوه بر ۴۰۰ نیروی آمریکایی که در سوریه باقی می‌مانند، تعدادی نیروی حافظ صلح چندملیتی نیز در کنار آن‌ها خواهند ماند تا مجموع تعداد این نیرو‌ها به حدود ۱۰۰۰ نفر برسد.

پیش از این کاخ سفید اعلام کرده بود که ۲۰۰ نظامی این کشور در سوریه باقی میمانند، با این حال یک مقام ارشد نظامی آمریکا گفته است که احتمالا ۴۰۰ نیروی آمریکایی در سوریه حفظ خواهند شد.

به نوشته پایگاه اینترنتی تحلیلی «تی-اینتلیجنس» با وجود اعلام اولیه آمریکا برای خروج از خاک سوریه، دولت ترامپ ۴۰۰ نیروی خود را تحت عنوان «نیرو‌های حافظ صلح چندملیتی» در شمال شرق سوریه و شهر «التنف» نگه خواهد داشت. «جیمز متیس» وزیر دفاع پیشین آمریکا و چند فرمانده نظامی، عدم موافقت خود با خروج نیرو‌ها از سوریه را به‌طور علنی اعلام کردند.

با این‌که نیرو‌های باقی‌مانده آمریکایی به‌طور رسمی با نام «نیرو‌های پایش‌گر و ناظر» شناخته می‌شوند، گمان می‌رود عناصر نیرو‌های عملیات ویژه (SOF) نیز برای ماموریت‌های هوایی، ایجاد ظرفیت بومی، اقدام مستقیم، عملیات شناسایی و عملیات ضدشورش باقی بمانند. نیرو‌های عادی نیز نقش محافظت نظامی را ایفا می‌کنند. تجهیزات هوایی «سنت‌کام» نیز برای پشتیبانی هوایی هدف قرار دادن اهداف مهم داعش در میانه دره فرات باقی خواهند ماند.

علاوه بر نیرو‌های آمریکایی، نیرو‌های چندملیتی حافظ صلح که احتمالا شامل نیرو‌های فرانسوی و انگلیسی SOF خواهد بود که از سال ۲۰۱۴ در این ائتلاف حضور دارند. حضور این متحدان در کنار نیرو‌های آمریکایی مجموع تعداد این نیرو‌ها را به حدود ۱۰۰۰ نفر می‌رساند.

بنا به گزارشات، دولت آمریکا به‌دنبال ترغیب پیوستن سایر متحدان ناتو به این نیرو‌ها است. از آن‌جا که داعش تهدیدی ریشه‌دار و فراملی است و امنیت تمام کشور‌های عضو ناتو و اتحادیه اروپا را تهدید می‌کند، باید تلاشی هماهنگ در این زمینه صورت گیرد.

کشور‌هایی نظیر بلژیک، آلمان و دانمارک که همچنان شهروندانی تحت لوای داعش دارند، باید نیرو‌هایی جدید به منطقه اعزام کنند یا حضور خود در عراق را گسترش دهند تا از بازگشت داعشی‌های آموزش‌دیده به کشور‌های اروپایی جلوگیری کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد