کالین: سیاست ترکیه شفاف است

کد خبر: 917999

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه تأکید کرد که سیاست آنکارا صریح و شفاف بوده و در هیچ نقطه موضوع پنهانی ندارد.

کالین: سیاست ترکیه شفاف است

خبرگزاری ایسنا: ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد، سیاست ترکیه صریح و شفاف بوده و در هیچ نقطه جهان موضوع پنهانی ندارد. آنچه ترکیه در آنکارا و استانبول می‌گوید، در بالکان و آسیا و آفریقا نیز تکرار می‌کند.

وی با اشاره به این که اجرای هیچ طرح و پروژه‌ای در منطقه بدون ترکیه میسر نخواهد بود، اظهار کرد: سیاست خارجی کشور در دوره اردوغان چندوجهی است و آنکارا در همه نقاط جهان به دنبال سیاست برد-برد است.

کالین افزود: فعالیت‌های بشردوستانه ترکیه در داخل و خارج از کشور از طریق سازمان‌هایی مانند تیکا، سازمان امور دینی، مؤسسه یونس امره و سازمان تُرک‌های خارج از کشور نیز نشانگر همین طرز تفکر و سیاست است.

وی ادامه داد: این سازمان‌ها با حضور در نقاط مختلف جهان، تاریخ فراموش شده آنان را یادآوری می‌کنند. آن‌ها سیاست شفافی را پی گرفته و بر اساس سیاست برد-برد ترکیه عمل می‌کنند. شفافیت به سیاست خارجی ما مشروعیت می‌بخشد.

کالین تصریح کرد: وقتی ما از امنیت سخن می‌گوئیم، این موضوع صرفاً به معنی امنیت ترکیه نیست بلکه تمام جغرافیای نزدیک و دور و همه انسان‌ها را در بر می‌گیرد. مثلاً در حملات تروریستی در عراق و سوریه و آغاز جنگ داخلی در این کشورها، ترکیه صرفاً در راستای منافع ملی خود حرکت نکرد و امنیت جانی و مالی همه ساکنان منطقه را در نظر گرفت. تنها دلیل حضور ما در سوریه نیز همین موضوع است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی افزود: از یک طرف به دنبال تأمین امنیت مرزی خود بوده و از طرف دیگر نیز در تلاش برای محافظت از میلیون‌ها غیرنظامی که از جنگ، حملات شیمایی و بمب‌های بشکه‌ای فرار کرده‌اند، هستیم.

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه تاکید کرد: آنکارا اکنون سیاست مستقل داخلی و خارجی بر مبنای ارزش‌ها و اراده خود را دنبال می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد