زورگیری عربستان از سرمایه داران

کد خبر: 917183

مدیرسازمان نظارت بر حقوق بشر خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: عربستان بدون هیچ ساختار قانونی اقدام به دستگیری صد‌ها نفر سرمایه‌دار این کشور کرده و آن‌ها را مجبور کرده تا ۱۰۰ میلیارد دلار دارایی‌های خود را به دولت سعودی تسلیم کنند.

زورگیری عربستان از سرمایه داران

خبرگزاری فارس: به نقل از راشاتودی، جیمز گورمن، مدیرعامل بانک مورگان استنلی آمریکا، در حاشیه برگزاری نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، اقدام دولت عربستان در دستگیر کردن برخی از تجار و سرمایه‌داران این کشور را اقدامی خلاقانه توصیف کرد و به تمجید از آن پرداخت.

وی گفت: دستگیری برخی سران سعودی و سرمایه‌داران این کشور و زندانی کردن آنان در هتل ریتز ـ. کارلتون ریاض و شکنجه آن‌ها را یکی از خلاقانه‌ترین اقدامات آل سعود توصیف کرد و گفت: این مسئله موثر واقع شده است.

وی گفت: شرکت‌ها نباید به خاطر نقش خاندان سعودی در قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار سعودی، از همکاری با آن‌ها خودداری کنند.

گورمن می‌گوید: قتل خاشقچی کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به هیچ عنوان قابل قبول نیست، اما شما چه کار می‌توانید بکنید، شما چه نقشی در تغییرات اجتماعی و اقتصادی ایفا خواهید کرد؟

از طرف دیگر نماینده آل سعود در داووس تلاش کرد تا خاندان این کشور را مبرا از اتهام دست داشتن در خاشقچی نشان داده و بگوید خود این خاندان و مردم از قتل خاشقچی ناراحت هستند.

با این وجود، اما سارا لی‌ویتسون، مدیرسازمان نظارت بر حقوق بشر خاورمیانه و شمال آفریقا مجمع جهانی اقتصاد را به تلاش برای عادی‌سازی اقدام سعودی‌ها در قتل خاشقچی متهم کرد.

وی گفت: عربستان بدون هیچ ساختار قانونی اقدام به دستگیری صد‌ها نفر از سرمایه داران این کشور کرده، بسیاری از آن‌ها را شکنجه کرده و یکی از آن‌ها نیز در این روند کشته شده است و آن‌ها را مجبور کرده تا بخش قابل توجهی از دارایی‌های خود را که مجموع آن ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود به دولت سعودی تسلیم کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد