رصد پایگاه نظامیان آمریکایی در افغانستان با پهپاد‌

کد خبر: 901744

مقامات نظامی آمریکایی اعلام کردند که یکی از پایگاه‌های این کشور در افغانستان در رصد ۲۴ ساعته پهپاد‌های مخالفان مسلح دولت کابل قرار دارد.

رصد پایگاه نظامیان آمریکایی در افغانستان با پهپاد‌

خبرگزاری تسنیم: به نقل از «وار زون»، مخالفان مسلح دولت افغانستان برای نظارت فعالیت‌های یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان از پهپاد استفاده می‌کنند.

این نمونه‌ای دیگر از آن است که چطور طالبان و دیگر منازعان در حال گسترش توانایی‌های خود هستند.

در ادامه این مطلب نیز آمده است که استفاده مخالفان مسلح دولت افغانستان از پهپاد برای رصد فعالیت نیرو‌های آمریکایی همچنین نشان دهنده تهدید فزاینده دسترسی آسان به پهپاد‌هایی است که می‌توان در بازار آن را تهیه کرد.

«تام لاکهارت» مدیر دفتر توسعه استراتژیک و برنامه‌ریزی دفتر آزمایش آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا اظهار داشت: سال گذشته در یکی از پایگاه‌های بزرگ ارتش آمریکا در افغانستان حضور داشته و دیده که پهپاد‌های مخالفان مسلح دولت تمام اقدامات نیرو‌های آمریکایی را تحت بررسی داشتند.

این نظامی آمریکایی اظهار نکرد که در کدام پایگاه در افغانستان حضور داشته، اما ارتش آمریکا پایگاه‌های متعددی در سراسر افغانستان دارد و بزرگترین پایگاه‌های آن‌ها در پایگاه هوایی بگرام واقع در شمال شهر کابل و پایگاه هوایی قندهار در جنوب افغانستان محسوب می‌شوند.

آمریکا برای مقابله با این تهدید رو به افزایش به استفاده از سلاح‌های لیزری، از بین بردن فیزیکی پهپاد‌ها و استفاده از امواج با فرکانس بالای مایکروویو، برای ایجاد اختلال در ارتباط پهپاد با هدایت کننده آن روی آورده است.

علاوه بر افزایش استفاده از پهپاد‌های کوچک توسط طالبان، این گروه همچنین در تلاش است تا توانایی‌های خود در زمینه فناوری را افزایش دهد تا عملیات غافلگیرانه خود علیه نیرو‌های امنیتی افغان و آمریکایی را افزایش دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد