بشار اسد: جنگ علیه سوریه خیلی زود پایان می‌یابد

کد خبر: 878293

رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با سردبیر یک روزنامه کویتی گفت: سوریه به نقش محوری عربی خود باز خواهد گشت.

بشار اسد: جنگ علیه سوریه خیلی زود پایان می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: صباح المحمد الصباح سردبیر روزنامه "الشاهد" و رئیس مجموعه "الدار الکویتیة للاعلام" که به سوریه سفر کرد با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

وی افزود: من به دیدار اسد در منزل او در دمشق رفتم. این اولین سفر یک مؤسسه رسانه‌ای عربی به سوریه در طول ۸ سال گذشته به شمار می‌رود. حدود یک ساعت و نیم با یکدیگر گفتگو کردیم، گفت‌وگویی لذت بخش با یک رهبر عربی منحصر به فرد.

بر اساس این گزارش، اسد در این دیدار گفت: متاسفانه رسانه‌های عربی از رسانه‌های صهیونیستی آمریکایی که بسیار برای تخریب چهره کشور‌های خاورمیانه و به‌ویژه سوریه تلاش می‌کردند پیروی کردند.

رئیس‌جمهور سوریه ضمن تمجید از رسانه‌های کویتی در انعکاس صحیح حوادث سوریه و مواضع امیر کویت گفت: ما بیشتر شهر‌های سوریه را از چنگ تروریست‌های جنایتکار پس گرفته‌ایم و بازسازی مناطق را آغاز کرده‌ایم.

اسد افزود: ما خیلی زود تمام مناطق سوریه را تحت حاکمیت دولت در خواهیم آورد و حتی یک وجب از خاک سوریه نیز خارج از حاکمیت باقی نخواهد ماند.

وی اظهار داشت: برخی از کشور‌های غربی مقدمات بازگشایی سفارتخانه‌های خود در سوریه را آغاز کرده‌اند و هیئت‌های غربی و عربی وارد سوریه می‌شوند تا مقدمات بازگشت اقتصادی، دیپلماتیک یا صنعتی خود را فراهم کنند».

اسد اظهار داشت: این جنگ خیلی زود پایان خواهد یافت و معادلات سیاسی تغییر می‌کند و سوریه به نقش محوری عربی در حمایت از مسائل امت باز خواهد گشت و همه آوارگان به شهر‌ها و روستا‌های خود باز می‌گرددند.

وی با اشاره به نقش روسیه در منطقه و همکاری این کشور با چین و هند و کشور‌های دوست گفت: موازنه بین المللی قوا در مرحله بعدی تغییر خواهد کرد و این به‌ویژه برای منطقه خاورمیانه بهتر خواهد بود.

رئیس‌جمهور سوریه گفت: ما در مرحله بعد ساخت کارخانجات و حمایت از صنعت منحصر به فرد و بی‌نظیر سوریه را آغاز خواهیم کرد و عمده توجه ما به کشاورزی خواهد بود، زیرا بهترین نوع میوه و سبزی در منطقه تولید سوریه است و ما تلاش خواهیم کرد که این محصولات را به همه کشور‌های دنیا صادر کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد