ورود نیرو‌های تازه‌نفس یمنی به سواحل «الحدیده» +تصاویر

کد خبر: 825208

نیرو‌های تازه‌نفس ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای مقابله با ائتلاف متجاوز در «الحدیده»، وارد این استان ساحلی شدند.

ورود نیرو‌های تازه‌نفس یمنی به سواحل «الحدیده» +تصاویر

خبرگزاری فارس: نیرو‌های نظامی جدید یمنی برای مقابله با ائتلاف متجاوز سعود وارد استان الحدیده شدند.

بر اساس گزارش وبگاه «متابعات»، منابع نظامی اعلام کردند نیرو‌های بسیاری از ارتش و قبایل یمنی به همراه تجهیزات به الحدیده رسیدند و در مقدمه آن‌ها نیرو‌های ویژه آموزش‌دیده با تجربه و با مهارت‌های نظامی بالا قرار دارند.

این منابع افزودند: نیرو‌های ارتش یمن و کمیته‌های مردمی برای تمامی گزینه‌های نظامی آماده هستند و نبرد جدید در جبهه «ساحل غربی» جز قبر مزدوران ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی نخواهد بود.

وبگاه مذکور در ادامه اعلام کرد: چند روز پیش برخی منابع نظامی گفتند مأموریت فرماندهی نبرد‌ها در الحدیده به «عبدالخالق الحوثی» از اعضای ارشد انصارالله و برادر «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله واگذار شده است.

ائتلاف عربستان سعودی و امارات از یک ماه پیش عملیاتی را با هدف اشغال بندر الحدیده که تنها راه تنفس و ارتباط نیرو‌های مقاومت یمن با بیرون است، شروع کرده‌اند. شبه‌نظامیان وابسته به عربستان و امارات توانستند از جنوب استان الحدیده و در امتداد ساحل با پوشش هوایی، تا نزدیکی الحدیده (فاصله ۳۰ کیلومتری) پیشروی کنند.

اما ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای توقف این پیشروی‌ها نیرو‌های تازه نفس به جبهه الحدیده اعزام کردند و با برنامه‌ریزی دقیق و انجام عملیات‌های منسجم، تاکنون توانسته‌اند مانع پیشروی متجاوزان شوند و نقاط متعددی را پس بگیرند.

هفته جاری، یک منبع آگاه نظامی یمن اعلام کرد که طی تنها ۴ روز از نبرد در ساحل غربی یمن و استان «الحدیدة»، ۴۱۸ مزدور وابسته به عربستان سعودی کشته و ۳۲۲ نفر زخمی شدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد